fredag 23. april 2010

5- !!

Etter ei lang uke skulle man tro det var best å komme seg hjem og slappe av foran tven. Men det er faktisk adskillig bedre å ta med seg klatreutstyret og dra til Spicheren. Vi hadde veggen helt for oss selv, og fikk utfolde oss fritt.

Vi valgte å konsentrere oss om de korte veggene. To turer hver før vi byttet om. Det ble et perfekt opplegg. Først god oppvarming og så vanskeligere ruter etterhvert. Må bare beklage om det blir for mye skryt, men i dag så det ut som min kjære Fantomine er som skapt for klatring. Først dro hun opp 4+ med vanlige tak, så samme vanskelighetsgrad på kun struktur. Ei rute som for øvrig DE hadde store problemer med å fullføre. Og ikke nok med det; på siste turen slo hun til med en 5-! Med minimal klatreerfaring er det ufattelig imponerende.

Beste klatreøkt på lange lange tider. Nå håper vi begge på mange fine klatreturer i fortsettelsen.

6 kommentarer:

Grendstad sa...

Se det ja, det er håp for alle som er unge og spreke - god innsats av madam Olsen, - bra med litt klatring i kretsen, så kanskje det får meg også til veggs, eventuelt med unger -og selvfølgelig veldig godt tenkt mhp helg, klatring istedet for sofa

Hilde Fantomine sa...

Oi her ble det litt skryt av mr Vestbakken...men koselig det. Jeg synes det er gøy å merke fremskritt, så må bare stå på når en kan.

Ellers vil jeg rette en stor takk til Mrs Evelyn, som gav meg litt sikringtips. Så overvant jeg klatrefrykten på Spicheren.
Jeg merket stor fremgang på nedfiringen, og det er ekstra gøy.

Ps må bare si at det tok oss 15 min å komme ut av bilen..før vi gikk inn på spicheren. Så det satt ekstra langt inne, å få dradd de trøyde kroppan opp i klatreveggen..men du og da og deilig etterpå..

ØY! sa...

dette er jo virkelig bra, og til inspirasjon for alle!
5 minus er ikke snaut med tanke på din korte fartstid i veggen.
og det ER lov å skryte her på bloggen, ihvertfall hvis en har grunn til det,slik alle vi har.

Hilde Fantomine sa...

Takk takk... jeg blir oppmuntra til å stå litt på, så vi kan ha litt fine økter ute i vår og sommer sammen. Det blir bra!.. Greit når vi er 3-4 stk også....:-)

ØY! sa...

tur til Kilefjorden??
er det noen aktuelle datoer????

Hilde Fantomine sa...

Vestis skal høre med sin onkel til helga. Så da vet vi mer etter det...:-)
Veldig kult..!