torsdag 8. april 2010

Terrengkarusellen 2. løp - Spicherenløpet

Så var endelig Fantomine og DE også igang med terrengkarusellen 2010. Dette løpet har en grei trasè så det lovte godt. Start fra gimlebanen hvor vi for ikke lenge siden var skøytegåere. Vi satte avgårde i et akseptabelt tempo. Klarte å holde det hele veien selv i de harde kneikene etter demninga. Inni skauen der var det mange skravledamer som var lite intressert i å vike, men vi kom oss forbi litt etter litt. Røynet selvsagt litt på mot slutten, men ikke mer enn at vi klarte en liten spurt. Tida er noe uviss, vi løp på fullført i dag. Er superfornøyd med gjennomføringen og ser fram til resten av karusellen.

Øy!: Hadde også en fin tur, med passering av mange skravledamer og menn. Startet tidlig så det ble en tur der jeg selv bestemte tempoet. 2 første kilometerene ble unnagjort på 9.08.
Underveis passerte jeg usedvanlig mange med grilldress fra Agder Energi! Deler de ut til alle som vil ha, eller er det så mange aktive i selskapet? Uansett så kom jeg meg etterhvert til mål på 18.45, som er 9 sekund bedre enn i fjor, men årets løype var 200 m. lenger. Så da er det vel greit nok.

Og: Jo, starta i ca halv 14, sykla fra Grim som oppvarming. Gikk veldig bra igrunnen, godt med Øy-økta her om dagen. 9.40 på første 2 km. Sleit litt når vi skulle opp i heia, men holdt meg godt i gang, og kom inn på 19.58. Holder meg såvidt under 5 min. pr. km tror jeg, og har fått en mal for sesongen.

Resultatlista: http://www.bedriftsidrett.no/VestAgder/files/%7B6AC3CDBE-DEC5-4232-B7B2-75E481E86663%7D.pdf

10 kommentarer:

Grendstad sa...

Godt med litt snille løyper i starten av sesongen.

Grendstad sa...

Ser ut som Diggidangas er godt i løypa i år. Bra innsats og rapporter fra mine medløpere.

Hilde Fantomine sa...

Veldig bra løpt av gjengen! Kjempe bra å komme under 20:-)
Vi fikk ikke sett på klokka desverre, men må få Friskus til å ta på seg pulsklokka etterhvert

Grendstad sa...

vel, det er jo ikke alltid det er gøy å se på klokka, av og til er det like kjekt å se på andre ting he-he

Hilde Fantomine sa...

He he sant det...:-)

Er det alle mann alle på D.Lyngbø show i morra?

ØY! sa...

må visst korrigere meg selv litt, løypa i år var kortere, ikke lenger enn i fjor.
ellers ikke særlig fornøyd med tiden.
svært fornøyd med at alle er med

Hilde Fantomine sa...

Vi er jo just begynt med sesongen så du må ikke stille så høye krav til deg selv allerede nå... Om en 1mndstid så er du nok enda mer i super siget.. med kanontider som ikke ligner grisen!

Vi har nok mye igjen for å ha løpt vinterkarusellen. Beina er sterkere. Kjente selv at de satt greit i det krattet etter demningen.. Det hadde jeg ikke sjangs på tidligere..

Bare vent til de tøffe løypene, så skal du se vi spretter opp bakkene alle saman:-)

DE sa...

Gratulerer med megabra gjennomføring alle sammen! Nå er Diggidanga i full gang med årets sesong.

Ellers er det mange med fra AE ja. I fjor tror jeg det var 120 stykk. Ikke så rart man ser grilldressen over alt i løypa...

ØY! sa...

jamenn, jamenn, må jo ha litt ambisjoner...
når jeg sammenligner med sammenlignbare løpere på 1.løp og 2.løp, kommer jeg klart dårligere ut.
men som du sier, det er fortsatt "early days"

ØY! sa...

vi er desverre ikke med i morra, det hadde vært gøy, men vanskelig å få til.