torsdag 22. april 2010

4. Karuselløp - Martins løype i jegers

Svein spurter inn
På årets første karuselløp med barneløp stilte Diggidanga relativt sterkt. Fantomine og DE startet som vanlig rett etter jobb. Vi holdt jevnt tempo gjennom de første par kilometerne. Leggene begynte etterhvert å brøle så de verste kneikene valgte vi å gå. Etterhvert kom vi bak to eldre herrer som hadde sitt eget lille guiness-forsøk: Skravle mest og høyest gjennom et karuselløp. Det ble så intenst at vi bare måtte komme oss forbi. Tempoøkningen gav et skikkelig boost og den siste kilometeren holdt vi høyt tempo. Tida ble fullført som vanlig.

Emma og Amalie stilte på startstreken i barneløpet. Emma suste avgårde så fort at hun neste ikke klarte svingene. Amalie kom sterkt på slutten og leverte en spurt Diggidiggis verdig. Begge fikk premie og var fornøyde med det.

Sistemann ut var Svein. Startet i første tidspulje takket være velvillige og tålmodige barnevakter for jenta. Første kilometer gikk uoffiselt på 4.17, ei dame foran meg hadde klokke, som jeg hadde glemt. Løp forbi og fra klokkedama etterhvert, så de andre passeringstidene vet jeg ikke. Hele veien hadde jeg mister Ø.R foran meg, men klarte ikke å nærme meg før i siste bakken etter den lille brua. For en gangs skyld klarte jeg å psyke meg opp nok til presse litt ekstra, mye takket være den blå trøya noen meter foran meg. I mål på 18.33, noen sekunder foran "blåtrøya". Bra fornøyd med løpet og tida.


Olav løp som vanlig på sein formiddag. Starta i 14-tida, og kom inn på 20.43. Veldig tungt i løypa etterhvert, men godt fornøyd med tida. Ikke mye folk i løypa når jeg løp.



Amalie i bakken

Emma i svingen

10 kommentarer:

Grendstad sa...

God innsats av Diggidiggisene. Emma skulle ha gode harer i familien. Må bare trene på svinger.

Ellers må jeg si at det var ei bra og fin løype i dag. Kan ikke huske å ha løpt akkurat den før, men det har jeg vel kanskje.

ØY! sa...

tror ikke du løp den i 08 eller 09 ihvertfall,Olav. ref årboka.
Grei løype, men skjønner ikke hvorfor alle løpene i Jegers skal starte samme vei.

Grattis med god innsats til alle.

ØY! sa...

hva skjer først? Fantungane løper på tid,Svein løper med "Five-Fingers eller Olav løper i pulje??
HÆÆ?+???

Grendstad sa...

Vel, jeg synes innledningsteksten til Vestbakka var så god, at jeg ikke ville presse meg inn der, så da kom jeg heller som en fotnote.

DE sa...

Meget god deltakelse i går. Visste ikke om Grendstaden var kommet hjem enda, men han stilte sterkt som alltid og kom inn til en bra tid.

Når det gjelder Øy! sitt spørsmål så er jeg litt i tvil. Har lyst til å svare Svein, men siden skoene er vanskelig å oppdrive så går jeg for Olav løper i pulje.

Hilde Fantomine sa...

Jeg tenker du får kjøpt deg de skoene...ca samtidig som Olav løper i pulje..Fantungene vet ca tid..kan oppgi det hvis det gleder samfunnet...men har valgt å endre litt fokus i begynnelsen...Så tiden vil vises så fort den er klar for det:-)

ØY! sa...

er med på tanken om endret fokus, ikke alltid viktig å fokusere på tid, selv om jeg innrømmer at jeg gjør det.
løper man på tid så slår man jo alle som løper fullført, og det er ganske mange etterhvert...

ØY! sa...

takk for fine bilder,ehm-ehm, ihvertfall de av barna.

DE sa...

Ja synes det ble et bra bilde av Diggidangas løpestjerne, hvor han bare er få meter fra mål i ett av sine bedre løp.

Grendstad sa...

Nå blir det vel ikke pulje til neste torsdag, men etter det er det en mulighet, eller etter det, eller etter det, av praktiske årsaker, siden jeg har både teater og ungene på torsdagene, men når er teateret straks over, siste dag 6. mai tror jeg.