onsdag 14. april 2010

85 minutter

må vel være ny rekord for løping for våren i år. Kjørte opp til P-plassen ved Otra, og stien til Das Umgekehrtes Boot.

Gikk i de verste stigningene, ellers mest små pauser ved toppene for å nyte vakker utsikt, som jeg tok i denne rekkefølgen: Oddersjaa, Skråstadvarden og Das Umgekehrtes Boot. Veldig fin tur med blå himmel, og hvorpå jeg merket at det er blitt kortbukseklima nå. Dårlig merking på traseen Oddersjaa-Skråstadvarden, men en fin spektakulær trase på eggen mot Otra, og som jeg aldri har løpt før. Meget bra rundtur.


6 kommentarer:

DE sa...

Hørtes ut som en flott rundtur. Jeg liker topper, og når man kan få tre stykk på samme tur så blir jeg frista til å prøve.

Grendstad sa...

anbefales, bortsett altså fra dårlig merking oddersjaa-skråstadvarden, måtte løpe litt framogtilbake en del ganger, men men, beste måten å hindre det på igjen, er å løpe der ofte.., eller ta med seg litt blåmaling

Hilde Fantomine sa...

Oh mein Got...für ein wunderschøne joggings..
Pass deg for "pikk-flotten" dersom du skal gå med kortbukse...el det er kanskje tidlig..

Lang fin tur, som gjør deg nok godt rustet til morgendagens sprint!

Ps "pikk-flott" er noe Dagfinn Lyngbø liker å snakke om

ØY! sa...

fristende tur,har faktisk ikke prøvd Oddersjaa- Skråstadvarden jeg heller.
Så her er du en nybrottsmann.
ligger Oddersjaa nord eller sør for stien til DOB?

Grendstad sa...

Pikk-flott? Nei, den er opptatt.

Øy: Kom opp fra P-plass og til krysset, der hvor Dag Eivind sto på tour de run, bare noen 10-20 meter opp der på stien mot DOB, går en løype til Oddersjaa inn til venstre. Fulgte denne til Oddersjaa, og derfra videre til Skråstadvarden, en slags ytre løype til Skråstadvarden. Mange fine utkiksspunkter, og løypa går litt langt ned mot skråninga mot Otra synes jeg.

ØY! sa...

opptatt?
er det en løssluppen blodigle eller?