torsdag 28. april 2011

5. karuselløp Walthers løype 3.9 km

Olav
Kom meg avgårde 14.45 og håpte å komme meg rundt på 18 minutter. Det blei 18.48, men som nesten alltid er det utrolig deilig å ta seg ut og jeg er egentlig veldig godt fornøyd med løpet. Disponerte bra, sol og fint. Da jeg passerte Svarttjønn i starten dukka plutselig Evelyn opp, ho starta liksom der ho. Blei nesten litt satt ut, men erfaren terrengløper som jeg er, holdt jeg stilen.

I målområdet etterpå traff jeg John Hum(b)orstad, som sånn halvveis booka meg inn til høstens årsfest igjen. Vi får se om det blir aktuelt. Er positiv til forespørselen.

Så ser jeg nå etterpå at løypa var 3,9 og da var jo tida mi veldig bra faktisk, rett bak Øy, men han har vel løpt hjemmefra først, og skal løpe hjem ettterpå, men bra likevel :)

H+DE
Vi var vel igang halv fem sånn ca. Ettersom de første kilometerne er av den flate sorten så prøvde vi å holde et bra tempo. Det gikk radigt unna helt til vi kom til 2 km-merket. Da ble det gange i motbakkene og ellers litt mer rolig jogg. Det ble en riktig så fin tur i perfekt løpevær.

Traff opptil flere kjente, og i siste del fikk vi knallhard kamp av en onkel og tante. De hang godt på bak der, men i siste nedoverbakken parkerte vi de og kom oss godt slitne i mål.

Etter hvert ble vi pepra med kongler. Ikke uventet var det Øy som stod for bombinga. Hyggelig å treffe den karen igjen som for øvrig ønskes lykke til i Fevik på lørdag.

Svein:
Som vanlig sist ute av Diggidangas, jeg startet fem over halv seks.Det er egentlig synd at vi ikke får til mer samløping/samstarting blant oss bolde humorbuddister. Forstår jo at ting skal passe inn i en travel hverdag, men for min del starter karuselløpet først halv seks, selv om jeg unntaksvis har startet tidligere.
Gårsdagens løp ble av de rolige for min del, tanken var å spare litt krutt til halvmaraton på Fevik, førstkommende lørdag. Vel, helt rolig ble det allikevel ikke. Det er jo lett å bli revet med i et felt med flere kjente, bla mr.Rosen. Han kom jo inn klart foran meg i mål, men jeg hadde øyekontakt med ham ved Bånetjønn. Da var det fristende å prøve å hente ham inn, men det ble bare med tanken.
Hadde forøvrig en gammel Neshorn-kjenning bak meg i feltet, nemlig "gutten" Lars Ole.
Fin-fin løpetur gjennom Baneheia, selv om det støvet ganske mye. Hadde foretrukket litt mer skogsterreng og teknisk løype, men det blir jo mange slike utover i sesongen.

5 kommentarer:

DE sa...

Dette er solid Grendstad! Formen din er jo helt upåklagelig. Ellers ser jeg fram til ny underholdning på årsmøtet :)

ØY! sa...

ser av resultatlista fra i fjor at Olav forbedret seg med hele 46 sekund! Meget respektabelt!

jeg hadde en forverring med 33 sekund.

Grendstad sa...

Ja, det blei et bra løp, under 5 på kiloen er jo bra, regnte feil i farten på forhånd

enig i at vi skulle gjerne løpt i samløp, og egentlig var det sjansen i går, teatersesonger er over, men så hadde kajakklubben innkalt til dugnad kl 18...

neste gang er jeg vekke, men så kommer en ny sjanse tror jeg, ser fram til å se raua til Svein i samløp

ØY! sa...

husk tusentrappløpet førstkommende mandag.
regner med at jeg stiller med tunge bein....

Grendstad sa...

tusentrappeløpet ja.. det må vel kunne gå