torsdag 7. april 2011

3. Karuselløp - Brannvaktløpet i Baneheia 3,8 km

På en finfin dag med masse folk på Fant Olsen stilte vi alle tre fra Justvik. Først ut i løypa var DE. Var veldig usikker på formen, så da er det jo bare å gi gass og se hvor lenge det holder. Og det holdt i ganske nøyaktig to kilometer. Ytterløypa er en djevelsk start og det sugde krefter. Så etter å ha passert både Brannposten og Drageknatten var det slutt på morroa. Med kraftig sting, smerter i kassa og blodsmak langt oppi nesegangen var det egentlig nok. Måtte derfor senke tempoet og til og med gå i bakkene. Det var et slit i seg selv. Kom meg ihvertfall rundt, og da det var en svær gjeng foran meg akkurat før mål så måtte jeg jo legge inn en spurt også. Løp bare på fullført, men uoffisielt tror jeg tida ble 27 og noe. Så da er jeg ikke usikker på formen lengre. Den er ræva.

Fantomåine startet litt før 17, alene, mutters alene, alene med hundrevis av andre løpere. Hadde desverre glemt pustemedisinen, så det gikk veldig seint..men fikk jogget litt i det minste.. Formen er ikke så bra...men hva forventer man, når man ikke trener noe særlig..
Uansett må det meddeles at jeg ytrer en stor respekt til dama i rød løpejakke, som tråkket over, fikk medisinsk behandling...og så løp forbi meg litt seinere, med en himla bandasje, og halte-løp videre og fullførte med stil.. Enten er ho helt idiot, ellers så har ho bare en enorm vilje og en likanes "iron-lady"...Dama var litt over førr, og hadde Fantomåine's fu x 2... så bøyer meg litt i støvet for sånt...

Amalie posjonerte sitt løp veldig bra denne ganga. Det var ikke full gnu fra start, slik som de fleste..Siden løpet starter i en bakke, så er jo det relativt dumt... Dette er nok en av grunnene til at løp helt inn mot mål... Godt fornøyd med medalje nr 6-7-8 eller noe...og 2-3 bananer og litt saft.. Vi "glemte" penger så det ble ingen pølser eller vafler... Uff det var jo leit...:-)

Svein:
Som forrige gang løp jeg til startsted, men ble hentet i bil etter løpet. Det var like greit, for jeg kjente det litt i beina.
Syns det var en ganske tøff og krevende løype. Her var det gode muligheter for både melkesyre og stive legger.
Startet 17.45, var i mål 20 minutt og 41 sekund senere, da var det tomt for banan, men gratis pølse.
Det tilbudet benyttet jeg meg ikke av, nøyde meg med flere glass saft.

Det kunne godt vært noe annet enn pølse og vaffel til barna ved disse barneløpene, men hva det skulle være er ikke godt å si.

Neste gang tar jeg sikte på å starte mer uthvilt, og kanskje avansere noe på lista.

1 kommentar:

Grendstad sa...

he-he, dette var jo et veldig godt utgangspunkt for å ha en god jevn stigning utover gjennom heile terrengsesongen - så dette går mot en bra sesongfortsettelse, med litt trening altså...

Uansett god innsats og godt referert.