søndag 23. august 2009

Ogge triathlon

Til årets utgave av Ogge Triathlon klarte Diggidanga å stille med Olav i vanlig klasse, Svein, Harald og DE i lagkonkurranse senior og Kristoffer and friends i ungdomsklassen. I tillegg stilte det noen flinke cheerleadere. Det ble en meget flott dag!

Olav:
Sykla opp på morran i roolig tempo (4 mil). Mista litt humøret før start med alt dette utstyret som folk har med seg og diller med, og at det var opplyst om 20 garder i vannet to dager før, og så er det ca 15. En må psyke seg opp til slikt. Blei rotete start, hvor jeg dilla med briller og tøy, kom sist uti, og måtte manøvrere meg rundt de bakerste i feltet. Prøvde å kråle, men følte det blei for heseblesende, og brystvømte. Fant en slags rytme og holdt inn.

Syklinga gikk ok, klarte aldri å roe ned pulsen, og følte jeg sleit, men blei tatt igjen av 2, og sykla forbi 5 tror jeg det var.

Løpinga var mitt beste på Ogge noen gang, godt at trening lønner seg. Er jo alltid støl etter syklinga, men kom godt i gang og gikk i bratte motbakker, og holdt ok tempo ellers. 3 km før mål fikk jeg sterke krampetendenser på innsida låret, men greide etterhvert å holde det i sjakk med å lange mere ut. Heldigvis. Jeg hadde nok krefter.

Kom i mål på 2.31.50, forbedring på ca 17 minutter fra tidligere år som har ligget jevnt på 2.48 ca. Ca 15 minutter forbedring da, pga litt kortere løpeløype. Tror jeg tok likt inn på syklinga og løpinga. Er ikke veldig langt bak de gode løperne som har trent i årevis, og må være fornøyd med nivået, også når jeg vet at det kan bli enda litt bedre hvis jeg klarer å holde meg i gang gjennom heile året, og ikke bare halve.

Sykla de 4 milene hjem igjen etterpå. Gikk overraskende bra. Mye nedover og sletter og klarte å holde tempoet oppe, og trøkke te innimellom. Føler jeg er i bra form, men av den seige typen, som kan holde det gående lengde. 8 mil i tilleg til triathlon på en dag er ganske bra fysisk levert. Takk til resten av Diggidanga for samværet, og middagen på Mother India.


Seniorlaget:
Mystiske grunner gjorde at DE i år skulle ta svømmeetappen. Forkjølelse og øretrøbbel var ikke beste oppladning, men med våtdrakten på la jeg i vei. Fullt kaos i begynnelsen hvor jeg hadde andres armer og bein over meg konstant. For de som liker denslags var det sikkert hyggelig, men jeg er en av de som gjerne vil ha litt mer plass i vannet. Årets interne Diggidangaoppgjør ble avgjort allerede etter ca 150 meter da Olav passerte i fint driv og forsvant utenfor rekkevidde. Hele svømmeetappen var egentlig et langt pes. Kom etterhvert solid bakpå. Siste halvdel kom krampa mer og mer og mot slutten svømte jeg med ett bein. Unngikk iallefall sisteplassen med tiden 21.01. Det er 46 sek. bak lagets svømmetid i fjor.


For anledningen var den erfarne temposyklisten Harald hentet inn til laget. Full gnu fra start og han tok inn mange. En meget ubeleilig punktering medførte dessverre et større tidstap. Uansett var det en særdeles bra gjennomført sykkeletappe. Harald selv uttalte at han muligens gjør hele sulamitten til neste år.


Resultatlista: http://www.iveland-il.no/

7 kommentarer:

Grendstad sa...

Ser at Kristoffer gir både meg og Harald en på trynet på bildet her - typisk tegn på en kommende sportsmann

Grendstad sa...

Veldig bra bilder. Spørs om ikke Vestbakken gjorde den beste prestasjonen her med krampe i leggene. Dagens Diggidanga vil jeg si.

ØY! sa...

enig i det,ja.
i tillegg til krampe slet han med tett bryst og pustesystem.

sportslig er jo Grendstad dagens mann, seig som skinnet på en elghund!

DE sa...

Vanskelig å kåre dagens mann ettersom alle gjorde en fantastisk innsats. Det er jo veldig gøy med disse fellesgreiene. Stor dag i Diggidangas historie!

ØY! sa...

Diplomatisk som alltid der altså.

Grendstad sa...

Vestbakken blei dagens mann, siden gjennomføringa kosta mest for han, og han ofra seg for laget.

Min prestasjon er best på papiret.

Grendstad sa...

Ja, Vestbakken hadde jo også stuntet med å presse Øy fram til en spurt mot slutten. God underholdning, og bra Diggidanga-profil. Absolutt dagens Diggidanga. Gratulerer! :-)