tirsdag 8. februar 2011

8 meter på krona og ugler i musen

Ei gang i tida, og det er ikke mer enn 3-4 år siden kosta en svømmebillett på Spicheren 60 kroner. Da jeg skulle svømme der i dag, kosta den 125. Fanken heller, men svømme ville jeg mens datra trente fotball. Blei såpass satt ut av prisen, at jeg var litt for kjapp inn første døra det sto garderobe på, at jeg glømte å se på hvilket kjønn det gjaldt. Dermed kom jeg 2 meter inn i damegarderoben, før jeg så at her var det ugler i musen. Garderoben var heldigvis full av damer, og godt var det, hvis ikke kunne jeg risikert å skifta og havna i dusjen før jeg hadde oppdaga det. Jeg fikk iallefall snudd meg og kommet ut før det ble for mye av det gode, men jeg trøsta jeg med at jeg for en gangs skyld kanskje blei en snakkis i en damegarderobe, sjøl om det neppe fører meg nærmere noen heite damebekjentskaper fra åstedet.

Fikk svømt 1 km i bassenget, og det var bra. Ville ha noe igjen for pengene, og 8 meter på krona er ikke så ille. Rakk også et par minutter i boblebadet, og det betrakta jeg som gratis. 0 kroner bobla altså, og det synes jeg er en grei pris på sånt.

2 kommentarer:

DE sa...

Hehehe!! Klassisk tilfelle av å komme inn i "feil" garderobe. Men litt dårlig timing, for hadde du kommet deg helt til dusjen i samme øyeblikk som aquagymtimen var ferdig så hadde det blitt et udødelig øyeblikk :) Olav og Dondrene! Jeg bøyer meg i musen...ehh...støvet.

ØY! sa...

ha-ha, dette var morsomt.
med mindre det dukker opp noen søksmål, så var vel besøket hos damene også gratis.
fikk du sagt(sett) noe, eller?

Ellers enig i at prisen er ganske drøy.Når de samtidig tilbyr klippekort (10 klipp) til 1200, så er det litt snålt.

ei bra økt i bassenget, og god underholdning for oss lesere...