torsdag 3. februar 2011

Restitusjon

For å være helt ærlig så begynner det å bli drittkjedelig å løpe på tredemølle, selv om det ikke har blitt så mange gangene i vinter. Prøver derfor å få så mange turer som mulig utendørs. Men glatta har jo satt begrensninger for hvor og når man kan løpe, dertil kommer slitasjen på kroppen ved mye løping på hardt underlag også som en negativ faktor. I skogen har det enten vært for mykt eller for hardt. Ikke vanskelig å finne unnskyldninger hvis en absolutt vil det.
Fakta er jo at jeg vært heldig som har holdt meg skadefri og hatt mulighet til å trene jevnt og trutt  i gjennom vinteren. Bank i bordet! Merker også at jeg tåler treningen bedre etterhvert, slik at jeg blir fortere restituert etter trening.
Tirsdag kveld snurra jeg altså tredemølla i gang på Spicheren. Planen var 30 min eller 5 kilometer, det som måtte komme først. Beina var ikke helt gode etter mandagens intervalløkt, men det gikk litt bedre etterhvert.
Det ble akkurat 5 km på 30 min.
Etterpå var det bare å knocke til i styrkesirkelen. Såpass glissent der at jeg kunne kjøre 2 runder (nesten) uten stans. Det går stadig fremover her også, selv om jeg ikke legger på mer vekt hver gang.

                                               Bildene har ellers ingen relevans til innlegget

                                                  

2 kommentarer:

Grendstad sa...

synes den øverste ligna på vestbakke, og den nederste på Øy, klare likhetstrekk med utstrålinga

DE sa...

Hehe...takk for den :)

Er ellers enig i at treningssenter er langt fra givende. Men det er god trening, og litt ekstra muskler har man ikke vondt av.