onsdag 9. februar 2011

Løpegutter

Jeg er så heldig å få lov til å trene en gjeng med gutter i 11-12 årsalderen. Tanken er å gi guttene som først og fremst er opptatt av løping med ball,  litt bedre kondis og evnen til å kunne presse seg litt ekstra selv om det er tungt. Dette kan de ta med seg i hverdagen generelt, og på fotballbanen spesielt.
Med de vanskelige løpeforholdene denne vinteren, så er det ei stund siden vi har hatt denne gjengen i sving utendørs.
Da var det en glede å introdusere de for bakkeintervall i går. Ikke så mange som har prøvd dette før, og veldig forskjellig reaksjon/tilnærming.
Innsatsen var upåklagelig, og alle, minus en som ble skadet, klarte å gjennomføre 10 harde drag på 100 meter.
Veldig imponerende i den bratte Blåbærsvingen!
Ideelt sett skulle vi hatt en litt slakere og lengre bakke, men det er ikke så lett under det rådende forhold.
Gleder meg til flere løpeturer med denne flotte gjengen.
(for min del med før- og etterløping ble det 11 kilometer i går)

3 kommentarer:

DE sa...

Aiaiai..løping i Blåbærsvingen!! Her bodde jeg jo i hele oppveksten, så mer hjemmebane blir det ikke. Da jeg var i 11-12 årsalderen løp og sykla vi der hele tida. Vi hadde noen runder på kryss og tvers, og konkurrerte for harde livet.

Tøft opplegg du kjører for gutta. Dette blir nok et konkurransefortrinn for Våg i kommende sesong.

Takk for bra innlegg! Minnene strømmer på her :)

Grendstad sa...

sier som Dag Eivind: Aiaiai..

Her lukter det kommende Øyvind Leonhardsener lang vei - da kan Øy sitte i sofaen i Vågsbygd og se på TV at Norge løper motstanderne i senk

bra opplegg - guttegøy

Hilde Fantomine sa...

Det er det jeg sier..du burde vært gymlærer el lign... føler dette blir bra... Moro for guttane og moro for deg..

Host og nys fra den influensasyke