lørdag 15. september 2012

Forfattere fra Strai og byskauen uten ski


Strai er i støtet. Var på boklansering på Birting Markens i dag, men forfatter Andre Vaaler fra Strai. Skrevet boka om Villaksen Salomon. I samme slengen kjøpte jeg også boka Bella Blu, skrevet av Terje Dragseth, også bosatt på Strai. Sånn sett så burde jeg lagt ettermiddagsturen til Strai, men så langt tenkte jeg ikke. Det burde jeg jo ha gjort. Da hadde jeg vel møtt de andre Diggidangasene.

Løp istedet en tur i byskauen litt lang blå og lang rød løype, ute i 100 minutter, og et par av dem brukte jeg på å rette opp skiltet i et stikryss som hadde falt ned. På vei hjem så jeg også at noen hadde lappa hullet som jeg lagde i brygga ved Øvre Fergested for litt siden. Ikke den beste reparasjonen jeg har sett, mulig det var den løse fuglen fra sist som hadde lappa det, muligens han også kommer fra Strai, men hullet er jo borte.

2 kommentarer:

DE sa...

Ja du skulle absolutt tatt turen til Strai. Løypa er ikke akkurat overbefolket, så hadde vært morsomt om kjentmannen plutselig dukket opp. Men mulig det hadde blitt litt vel mye Strai, på en og samme dag.

Godt du ordner opp i bymarka. Man blir vel ekstra glad i stiene når man er med å holder dem ved like.

Enig i at det ikke var verdens beste lapping av brygga. Men jeg sier som humorstevnet: Bedre enn ingenting!

ØY! sa...

både kulturell påfyll, fysisk fostring og løypevedlikehold på en og samme dag. Reine kinderegget av en dag.