fredag 28. september 2012

17. karuselløp - Walters løype (3,9 km og 7,7 km)

Gubben og madammen
Det kan jo være gøy når en skal løpe samme løpet på høsten som en gjorde på våren, når det først er sånn at det egentlige løpet utgår. Madammen som er i sin første fulle sesong, har jo løpt en del i mellomtida, og begynner jammen meg å få opp tempoet. I vår løp hun på 27.35. I går kom hun inn på 25.34!! En forbedring på 2 minutter (og ett sekund). Det er jo bare kanonbra for Balkanekspressen, og hun er nå nede i en kilometertid på langt under 7 minutter!! (6.32!!!!!!!!!!). Det er jo solid bestenotering, og må vel indikere at madammen nå allerede kan begynne å sikte seg inn mot å komme under 6 minutter... jøss, kanskje allerede på Sukkevann om to uker? Ikke umulig. Ikke umulig. Makan. Dette er jo nesten respektløst for oss som har løpt i mange år, og bare ligger drøye minutter foran på km....!!

Gubben hadde et skikkelig karbonadeløp i vår, da han spiste karbonader litt for tett opptil løpet, og hadde en tung dag, mens Øy spratt rundt som en kanin ved siden av og tok lett på det. I år var det hverken karbonader eller annet siste to timer før start, men det gikk ikke så mye fortere.. 41.01 i går 41.07 i vår. hmm. kan skyldes to ting, karbonadene gjorde mere vondt enn de ødela tempoet, eller at løypa er lengere i høst. Referatet skriver iallefall 7,7 i går og 7,5 i vår, men det står samtidig at løypene er identiske.. Hva medfører riktighet? Her kan vel Øy komme inn og vise noen tall kanskje. Men løpet i går gikk egentlig ganske lett og fint for gubben han er i god form, men kanskje litt overtrent etter 2,40 timersløpet på søndag. Uansett nok en fin dag i skauen for mennesker og dyr, og spesielt madammer fra Balkan.


DE
Jeg var også med, men det var en dum ide. Etter å ha vært forkjøla i flere dager er det ikke smartest for min del å løpe. Men men, små tilbakefall må man regne med. Uansett var det en fin tur på de tross alt meget flotte grusstiene i Baneheia. Når det er vått så liker jeg igrunnen bedre å løpe der enn på stiene som er fulle av glatte røtter. I forhold til åssen jeg husker løypa fra i våres var det temmelig nøyaktig samme trasè. Så antar at Olav løper like bra uansett om det er karbonader innabords eller ikke.

Resultatlista

4 kommentarer:

DE sa...

Vilt så bra Madammen løper. Nå gjelder det bare å holde dampen oppe selv om karusellen snart går mot slutten. Men snart er det nyttår og da er det atter vinterkasusell :)

Grendstad sa...

Ja, ho stormer fram. Snart må ho også til å skrive i bloggen.

Jeg husker også traseen lik som i vår, og klarte ikke å se hva som skulle vært ulikt i år, så skjønner ikke hvorfor de har skrevet ulike lengder.

Grendstad sa...

MIRSADA SKREIV: Kjære Gubben ikke bra.Du borde ikke spise karbonade lit for løping. Du borde spise lett mat tre time max. for løping . Vet du ? Akkurat som du sakte til meg om røyk og kaffe.ikke sant?? Vis du mener at nesten respektløs for dere som løper mange år da borde dere SKJERPE SEG. Spesiel når er 3,8 km. Advarsel : Balkanekspress kanskje kommer under 6 min pr/km. Uansett som bare trene 2 ganger i uka. Da blir hva skjedd?? Overraskelse :-) uf,uf,uf.....

Jeg har gjerne lyst at kommer også løpe Fantomine hjelpe meg. Bra tim blir vi synes jeg. Flott kombinasjon balkanekspressen og Norgeekspressen . Da blir farlig for dere. Son er det.

Madamen (Balkanekspresen) av Gubben.

Klem

DE sa...

Dette var friske takter! Når Balkanekspressen nå virkelig har kommet igang blir det vanskelig å følge opp.

Snart blir det Gubben som blir eleven og Madammen som opptrer som trener :)

Dette lover mer enn godt!