onsdag 5. september 2012

Fra hull i slangen, via Høllen, til hull i brygga



Skal underholde for samtlige ansatte i Søgne kommune om ei uke, og trengte derfor å foreta en rekognosering i kommunen. Sykla ut mot Langenesveien, og i det jeg skulle svinge inn på den veien ved bensinstasjonen i Kjosbukta, var min først punktering på racer et faktum. Er mye grus hist og her når nye veier i Vågsbygd bygges, så det var vel derfra skaden hadde skjedd. Tok en halvtime å bytte slange, men det var først gang og tok meg god tid. Skorta på teknikken, og var redd for å lage hull på ekstraslangen jeg satte inn.

I Søgne svingte jeg innom Åros camping, Søgne gamle kirke (hvor jeg leste budstikka i en foaje), Høllen, Lunde, Agderstrand, før jeg tok en matstopp på Tangvall. Deretter sykla jeg hjem langs gamle Søgnevei og E39. Fikk et greit overblikk over Søgne i dag.

Da jeg kom til byen etter snaue 6 mils sykling, måtte jeg som nå er blitt vanlig, ut å løpe en tur. Fikk 50 minutter i Baneheia og i heia bak sykehuset. På vei hjem langs Otra, på brygga nedenfor Rolfs elektro, gikk jeg plutselig på trynet. KABOM!! Et bord i brygga knakk sammen og venstre fot fulgte etter, og dermed lå jeg der. Ingen skade skjedd heldigvis, og jeg kunne med godt humør ta bilder av det nye hullet. Det var verre  for han sløve fyren (antakelig dopa på noe) som jeg hadde løpt forbi 20 meter før. Han skjønte ikke så mye av dette, og kikka fælt da jeg sto der med godt humør og tok bilder av hullet, før jeg løp i fin stil videre. Han fikk nok noe å lure på resten av dagen.

6 kommentarer:

DE sa...

He he! Utrolig bra innlegg :) Godt du ikke lar deg knekke selv om brygga gjorde det.

Perfekt måte å kombinere trening og jobb dette her. Gøy at du får oppdrag. Håper du fant mange gode Søgnepoenger på veien.

ØY! sa...

skal si du peiser på med multiøkter for tiden.
jeg mistenker deg for å satse mot Norseman eller lignende..
Ikke tvil om at formen er bra og sikkert stigende.
tenker du på å delta på Fagerheikongen?

Bra skrivd og bra gnudd!

ØY! sa...

skal si du peiser på med multiøkter for tiden.
jeg mistenker deg for å satse mot Norseman eller lignende..
Ikke tvil om at formen er bra og sikkert stigende.
tenker du på å delta på Fagerheikongen?

Bra skrivd og bra gnudd!

Grendstad sa...

har plotta inn Fagerheikongen, men jobber nattevakt den helga, og da er det risiko for almenntilstanden å presse sitronen, men ikke heilt utelukket

ja, var i første omgang opptatt med å klare å løpe bra etter sykling, men det hadde vært gøy å deltatt i ironman ei gang, kanskje ikke norseman, men en annen en, iallefall hvis det kom en sånn her på sørlandet - foreløpig er det bare for å utvikle form og selvtillit

Grendstad sa...

skal du forresten til fankenheikongen?

ØY! sa...

kanskje ,kanskje ikke.
kommer an på om jeg er bra i beina.