søndag 23. september 2012

Lang løpetur

opp langs Otra, over broa ved Torridal skole, litt neroverlangs veien, så opp heia til Skråstadvarden. Det var  en lang og hard stigning på ca 250 meter og på mye rullestein, men kom da opp på varden til slutt. Der traff jeg kultursjefen i Iveland, Finn Terje Uberg, en racer fra terrengkarusellen og bakmann på Iveland Triathlon. Han var ute med bikkja og med kjerringa på kino. Slo av en prat, før jeg løp fra varden hvor jeg løp forbi Øy under hans berømte colastopp et eller annet herrens år. Det begynner jo å bli ei stund siden, men jeg hadde truffet ham før på dagen i Tverrveien, uten cola, da jeg kjørte forbi i bil med døtrene, til en liten utflukt med barnas turlag.

Vel, vel, løp videre via Den Omvendte Båt, via jegers og hjem. Blei som vanlig støl i beina etter 2 timer, men holdt en viss stil heilt hjem. Da hadde jeg vært ute i 2.40, og det var jo litt mer enn jeg hadde tenkt, men det var litt lenger enn jeg hadde tenkt også. En real tur.

7 kommentarer:

ØY! sa...

skikkelig mannetur, må sei! det virker som du har kvitta deg med grufset fra torsdag ihvertfall.
Kjente og delvis ukjære trakter for min del, husker godt cola-stoppen som knakk meg den gangen.
Rullesteinsbakken har jeg løpt et par ganger, den er skikkelig seig.
God variasjon i underlag og terreng på denne lange turen.

har opplevd sjøl noen ganger at det blir lenger enn beregnet, helst i tid, og noen ganger distanse. Du verden så godt det er etterpå, både i kropp og sjel!

Er litt usikker på første del av ruta? Opp langs Otra, og over broa ved Torridal skole?

Grendstad sa...

Løp stien som går langs Otras bredd, fulgte den heilt opp til Strai, så sykkelsti til Torridal skole, ned til elva igjen og over gangbroa der, så nedover veien mot byen en km ca før rullesteinsbakkene mot Skråstadvarden. Seig, seig, bakke ja, men god som treningsbakke før harde løp vil jeg tro

ØY! sa...

du er jo en seig jæ...l.
tror du tar meg i samløp nå,kanskje?

ØY! sa...

du er jo en seig jæ...l.
tror du tar meg i samløp nå,kanskje?

Grendstad sa...

tror ikke det nei, litt for tung i kroppen til det, men seig? ja, veldig

DE sa...

Å kalle dette en real tur var heller beskjedent. Dette er jo 71 grader nord kaliber! Kanskje på tide å melde seg på? Nå har de jo kutta ut det derre stemme ut tullet så da er det sikkert kanon å være med.

Ellers venter vi spent på bånetjønnduellen mellom gubben og øy. Blir det i år?

Grendstad sa...

tja, Bånetjønnduellen kan bli en seig affære, sjøl om jeg nok ikke mætsjer Øy - får finne en morsom dag å gjøre det på