fredag 21. september 2012

16. karuselløp - Vestasløpet (3,7km, 6,5km og 11 km)

Gubben og Madammen
I dag løp vi ulikt. Gubben løp milsluker 11 km, og madammen løp 6,5. Sa til Madammen at hun nok kom til å komme først i mål hvis hun holdt et visst tempo, og hun holdt jammen meg et visst tempo. I dag løp hun nesten like fort som gubben! På grunn av madammens iver i målområdet og dårlig rutine på omgang med tider og tall, blei det noe usikkert med hva tida blei egentlig, men den blei sånn ca det som står i resultatlista.

Gubben sleit i dag. Bra løype, men hadde noe ugreie i kroppen, sikkert fra hjemmeværende syke barn, noe som gjorde at det blei en litt tung dag, men alltid bra å løpe karusell. Ser på resultatlista at det var ikke noe dag for rekorder i tempo, løypa var kupert, våt og svingete mange plasser, med noen partier åpent lettløpt terreng innimellom. Hadde jeg løpt 6 minutter raskere, noe jeg vel kunne gjort på en god dag, hadde jeg jammen meg vunnet min klasse, så det var vel et ok løp alt i alt da, men kilometertid på nesten 7 minutter er jo ganske høyt. Synes kanskje traseen hadde blitt litt vel opparbeida. Trenger kanskje ikke gruse opp stier, og hogge ned 2 meter breie branngater langt inne på heia. Gjørme til anklene og litt kvister i trynet er bare sunt.

Neste gang skal madammen ha stoppeklokke på armen, og ikke mobil på baklomma som må fikles opp i innspurten. Høstkanonformen er innenfor rekkevidde.

Resultatlista

2 kommentarer:

ØY! sa...

GM-toget holder fortsatt trykket og dampen oppe!
madammen lar seg inspirere og oppildne selv uten gubben i fua.
med klokke på armen blir det sikkert enda bedre neste gang.

Det er en god ting å ha følelsen av å ha mer på lager, selv om det går tungt noen ganger.Tredjeplass er bra uansett, og 7 min i heia er ikke dårlig.
Forøvrig ble du slått så vidt av gamlelærerinnen til Kristoffer..

Enig i at det noen ganger legges vel mye til rette i løypene, men det er vel blitt slik at folk forventer gode forhold nesten uansett.Det skal være litt tyngre og mer utfordrende å løpe i skauen, enn i lysløypa.
Men for all del, det gjøres en formidabel jobb av løypemannskapene.

Med formen i anmarsj er det bare å glede(?) seg til Svalandsgubben.

DE sa...

Alltid noen Diggidangas med på karusellen! Solid levert av begge to. Virker klassisk det der med klokka. Skal man vite nøyaktig tid må man ha stoppeklokka på armen. Hvis ikke blir det fort krøll når man kommer sliten til mål.

For min del ble det logistikkproblemer med å komme seg til Kjerrane. Ble derfor heller en kveldstur på nyåpnede Trollstien på Justneshalvøya. Helt supert område som et blir mer blogging fra senere.