lørdag 20. mars 2010

Askedalsheia x 4

Vet jo at det er blaut og tungt i skogen nå til dags, men kunne ikke motstå fristelsen i går ettermiddag.
20 min oppvarming fra Auglandstjønn Bhg. Føret var som forventet; halvveis hardt noen steder, til knees andre steder. Bestemte meg for en motbakkeøkt, da jeg ikke hadde så veldig mye tid til rådighet.
Askedalsheia er en topp som ruver ca 118 meter over havet, ikke langt fra Grimsvann.
Fra bunnen av bakken og opp er det ca 326 meter, høydeforskjellen er omtrent 40 meter.
På sommerføre en bra stigning, men på vinterføre atskillelig tyngre. Etter en prøvetur på toppen der det ble mest gåing, sklei jeg ned til bunnen igjen.
Klarte å klore meg opp 4 ganger, tiden lå mellom 3.54 og 3.57. Veldig fornøyd med å klare så jevnt tempo.Hadde ikke pulsmåler på meg, men tipper jeg var temmelig nær makspuls på slutten av siste turen.
Det skal bli morsomt å prøve samme opplegg på barmark.
Etterpå var det klatring på Samsen, mer om det senere.

Garmin Connect - Activity Details for Untitled

2 kommentarer:

DE sa...

En skikkelig selvplagingsøkt dette her. Men du har jo som kjent en hang til motbakker.

Kan ikke huske å ha vært på den toppen, og det er jo ikke bra tatt i betraktning at jeg vokste opp i området.

Grendstad sa...

jøss - det hørtes ganske gøy ut