tirsdag 9. mars 2010

Frivillig løpetur

Etter en nokså seig forkjølelse som har gitt meg 2 ukers ufrivillig løpepause, så kriblet det såpass i skrotten på mandag at jeg bare måtte ut. Tror fruen også syntes det var på tide, man blir jo litt gretten når man ikke får trent tilstrekkelig.
Det har blitt noen fine skiturer i det siste, men det er jo ikke løping.

Turen gikk mot byen, over gravlunden og opp i Baneheia for å prøve løpeforholdene der.
Kan rapportere om gode forhold både for løping og skigåing. Imidlertid var jeg omtrent den eneste i lysløypa, bortsatt fra 2 stykker som surret rundt Svarttjønn.
Ei runde var nok før turen gikk hjem samme veien.

I siste bakken (Bosmyrbakken) fikk jeg til min store glede øye på en av DEs utsendte foran meg.
Her var det duket for en perfekt avslutning på økta: La på litt køl, og nærmet meg jevnt og fint.
Men så plutselig stopper dimlingen opp og later som han må justere et eller annet med ipoden!!
Hva gir du meg! Nei en kan visst ikke stole på noen. Ja, ja, han hadde ihvertfall fyrt meg opp såpass at jeg avsluttet bakken fortere enn planlagt, så sann sett gjorde han jobben.
Men han bør trekkes i honorar for uatoriserte pauser.

Fasiten ble 13,6 km på 83 min. som gir 6.06 i snitt.

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Bra tempo og løpt vil jeg si etter pause. Vestbakkens utsendte er noen ustabile jækler.

DE sa...

Må bare beklage dette. Vanskelig å få tak i folk nå på vinteren, så det var en fyr jeg tok inn på frilans. Han kommer ikke til å få flere oppdrag.

Ellers var dette en kraftig tur etter et såpass langt opphold. Men med bare 15 dager til karusellstart så er det jo på tide å prikke inn formen.

Hilde Fantomine sa...

alle kan jo ikke være som rosen

Well løpt, og spenstig tid og lengde.. du er flinkis.