søndag 28. mars 2010

Kombinert familietur med sykkel og løping

Mor og datter på sykkel, og far på joggesko.Skjønner ikke hvorfor vi ikke har tenkt på dette før.
Ferden gikk til Møvig strand. Jeg hadde litt problemer med å holde følge i nedoverbakkene, men på flata og oppover gikk det greit. Turen dit viste seg å være 5 km, den var unnagjort på 25 min.
Hjemover tok vi forskjellig trase, jeg brukte ca 28 min. Sykelistene hadde lenger vei og brukte noe lenger tid, ca 10-12 min lenger.
Opplegget virket så bra at dette må prøves flere ganger.

2 kommentarer:

Grendstad sa...

veldig bra kombinasjon med løping og sykling - det er vel bare det at tradisjonelt så skal familier på tur bruke samme transportmiddel, med noen unntak som barnevogn, bæresele, bæremeis og rullestol.

Løping til sykling er en bra ting.

DE sa...

Utradisjonelt tenkt er bra tenkt. Tror ikke jeg hadde klart det samme, men får tenke ut noe annet lurt da.