tirsdag 8. juni 2010

Forbiløpt av mann med dobbel barnevogn!

Dags for det litt ubehagelige løpet kalt "Spicheren-Båten" i går. Men det er slike løp som er gøy å være med på, man stiller på startstreken med en skrekkblandet fryd.
Kjente på oppvarmingen at beina og kroppen ellers ikke var helt på topp, så det gjorde det enda mer spennende.

Hadde et håp om å forbedre tiden fra i fjor (25.58), og la opp farten etter det oppover veien mot Jegersberg og Sødalsmyra. Hadde en gruppe på 4-5 løpere foran meg som jeg hadde delvis heng på på toppen av bakken etter Jegersbergvannet. En av disse var ei dame fra KOK, som hadde si mann og to barn i barnevogn som heiagjeng. Han fant ut at han skulle hjelpe sin frue på sin vei mot båten, og kom løpende forbi meg med barnevogn som det mest selvfølgelige i verden. Han holdt faktisk følge helt til krysset vei/sti på enden av myra. Snakk om utpsyking!
Det skal nevnes at gubben er mr.Hott, verdensmester i orientering, så da er det ikke så galt...

Der det begynner å stige skikkelig fikk jeg det veldig tungt og måtte helt ned på gebisset for å dra meg oppover bakkene. Som i fjor ble jeg tatt igjen av frk.Furuborg, men i år lenger oppe i bakken, så neste år klarer jeg kanskje å komme foran i mål.

Som fryktet før start ble det altså meget tungt og gikk på en sprekk på slutten.
Kom inn 3 sekund dårligere enn i fjor, 26.01.

3 kommentarer:

DE sa...

Utrolig bra satsa av Diggidangas mann! Man må jo prøve seg dersom tidene skal forbedres. 3 sekunder bak er jo omtrent samme tid som i fjor.

Vittig episode med barnevogna...hehe...de fleste hadde nok blitt psyka ut av det der.

Hilde Fantomine sa...

Utrolig vittig med barnevogna... jeg tenker ungene ble helt milkshake.. :-)

Hilde F er jo ei gazelle oppover bakkene... så når du hamstrer opp mot henne, så er du en flinkis..

3 sek er lite... ihvertfall i motsetning til Rosens 6 sek...
Du er DD's spræking:-)

Grendstad sa...

bra løpt - Hott er solid, sikkert en av norges beste med barnevogn