fredag 25. juni 2010

11. Terrengkarusellen - Kvernhusvannet rundt



Så var det dags for karusellens eneste Søgneløp. Men som de erfarne vinterkaruselldeltakere som flere av oss er, var dette årets tredje løp i Søgne.

DE:
Dette er utvilsomt min favorittløype i karusellen, og da har man jo litt forhåpninger. Sammen med Fantomine hadde vi først en rolig oppvarmingsrunde. Gikk i bakkene og sånn. Etterpå var det tid for the real deal. Har fremdeles ikke fått bytta batteri i pulsklokka så visste ikke åssen jeg lå ann underveis. Men følte jeg fikk bra flyt og holdt tempoet hele veien. Virkelig flott løype er det og superfint når man har havet på den ene siden og vannet på den andre. Jeg kom til slutt inn på 18.15. Det er 35 sekunder senere enn rekorden fra to år siden, men jeg er likevel meget godt fornøyd.

Etterpå gikk turen til LOS-sjefens hytte på Paltosken. Han inviterte til jordbær og is på terrassen, og det kunne vi jo ikke takke nei til. Meget bra avslutning på en fin karuselldag.
.
Hilde:
Jeg debuterte i går, første gang rundt kvernhusvannet. Det var ei fin løype, og lignet mistenkelig på Hildes løype..(i jegers)... Ufattelig digg å ha tid til å varme opp ei runde først..for så å løpe på tid i andre runde.. løp rett over 24 min..så rundet av til 25 min. Tror muligens ei pulsklokke bør være på ønskelista til jul...:-)
Er superfornøyd med å løpe rett rundt 7 km totalt..og ha ei tid som er under 10 min pr km..:-)
Men sliter fremdeles med at jeg blir ufattelig nervøs foran hver karusell..og klarer ikke å få i meg noe næring..så det er nok ikke sunnest å løpe uten noe i magen...
Har forresten kjøpt meg drikkebelte... Så det var som å løpe med et blylodd rundt livet.. men det blir kjekt å ha til de lange løpene.
Av interessante fenomener oppdaget DE en mus, og jeg så en hund som ikke ville løpe, men eieren veldig gjerne ville.. de kranglet... vittig greie..
Svein:
Alltid en fortettet stemning før første tidspulje kommer seg avgårde, så også denne gang.
Tror mange er nervøse og spente, men prøver å late som ingenting.
Det manglet vel noen av de store kanonene i dag, men allikevel en del racere.
Det er ikke så lett å finne sin egen fart og rytme til og begynne med, men etterhvert som feltet strekkes ut, kommer man inn i sin fold, så og si.
Jeg fikk tidlig noen gunstige rygger å henge på, bla en Ørjan som har klatret en del på Samsen. Han var også med til Mandal en gang, tror DE husker ham. Siden han er kompis med Frode regnet jeg ham som litt for rask for meg, men klarte å henge på.
I småkneikene mellom 2 og 3 kilometer, viste han svakhetstegn, og da tenkte jeg at det bare er å dra forbi både ham og en til litt foran.
Kvista forbi ei dame også før målseilet kom mot meg i stor fart.
I mål ble jeg "lest" av en av de faste, voksne mennene som alltid er med, og fikk en liten overraskelse når han hilste meg med "Heia Diggidanga!". Vi begynner visst å gjøre oss bemerket, og moro er det.
Godt fornøyd med tiden, da jeg før start hadde som mål å komme unde 15.
Plasseringa er min beste i karusellen, men er litt kunstig, da deltagelsen ikke er så stor som vanlig. Men selvfølgelig godt fornøyd, men har mer å gå på, det håper jeg ihvertfall?

5 kommentarer:

Grendstad sa...

14.07 på Sveinulf, og bare 22 sekunder fra seier i sin klasse!!!! Her lukter det sugende intervalltreninger lang vei altså. Hvor skal dette ende?

Vestbakken holder koken. Hadde nok persa hvis Øy og meg hadde vært med i samløp og pest på litt.

Bra løpt Diggidangas!

Jeg sto over. Må hvile meg til lørdagen. Der trenger jeg alle krefter jeg kan få.

DE sa...

Svein forbedrer seg jo med ca. 1 minutt i året! Hvor skal dette ende?

Også stor gratulasjon til Fantomine som gjorde ett av sine beste løp så langt. Under 7 min på kilometeren er kjempebra!

Grendstad sa...

Fantomine blir snart en av de derre rådyrdamane, som springer fra de fleste i første heat :-)

Hilde Fantomine sa...

Hehe... eller ei forvirra kvige...

ØY! sa...

her er det mange gode prestasjoner i ei kjempeløype!
ikke rart at Vestbakken har denne som favoritt.
men det er ei lureløype,ikke noe hvile, bare å gi gass.enten så holder det eller så holder det ikke.
Fantomine er virkelig i støtet, og har en kjempebra stigning i prestasjonene!
Med nytt drikkebelte er du også klar for lange, rolige turer som er ren kondisjon i banken...