lørdag 26. juni 2010

Midtsommerløpet


.
Olav (21,5 km)

Jeg lærte en ting enda en gang i dag. Legg aldri ut på langtur uten skikkelig trening. Det som i fjor var et skikkelig godt løp, var i år et løp med djevelsk hete, krampe i beina, 2 fall og generelt forknytt kropp. Det løsna aldri. Har aldri vært med i et løp hvor jeg periodevis ble giddalaus, men det blei jeg her. Gikk etterhvert i alle motbakker, noen sletter og jaja.
Det var en grei erfaring å ta med seg, og så vant jeg et turhåndkle på startnummeret, og sånn i ettertid var det bedre enn ingenting. Sånn kan det gå når det har blitt for mye jobb og for lite trening. Godt jeg har sagt opp nå da, så det blir en orden på sakene.

.
F+F (6 km):

Vi tok den korte, da Fantomine trives mellom 5 og 8 km. Det er jo vondt uansett hvor langt man løper i Jegers..man må over toppene..og det starter jo allerede temmelig friskt i den første bakken.. som er obligatorisk å løpe siden vi alltid gjør det. Bakkene opp mot holmenkollen var dræbens.. og jeg fikk også litt gi-faen holdning som Olav... Det er ikke gøy når det piper i lungan..og man ikke har noe å gi..og dette er jo bare 2 km. Satt nok litt i beina fra torsdagsløpet..men følte uansett at det gikk fint i beina..så en snodig greie.. Etterhvert gikk det greit m løpinga og vi ble forbiløpt av et par, som tøffet seg litt..og kommenterte at de klarte og løpe forbi noen.."og de som løp så seint...".. det går jo ikke an å si sånn til Vestbakken.. så vi hadde et godt driv der på slutten..og tok de igjen...
Var en slitsom affære.. synes 8 km på sommerskog var bedre..
Er klar for intervalltreninger i juli.. sånn at kondisen blir bedre..og høstløpene lettere...

Ps.. Vestbakken hadde en lang moon, tre klaps på fua mi... og en snublings som gikk fint..ellers så hadde han nok mye å gi..og fikk det nok ikke ut... men koser seg vel bak meg.. (den grisen..hihi)
.

ØY! (21,5)

Jeg lurte meg selv i dag, trodde jeg kunne holde under 5min pr.km uten å få svi for det senere.

Men allerede ved første drikkestasjon etter 6 km, kjente jeg en økende stivhet i leggene.

Det skulle bli verre..

Jeg lå først i en gruppe med fire løpere frem til neste drikke på 10 km, og klarte å holde følge opp til Skråstadvarden, men så var det slutt. Dette minnet mye om fjorårets løp, der jeg måtte se Olav fyke avgårde mot DOB.

De siste 8 km ble en kamp mot meg selv og små motbakker som ble kjempemessige.

Kompenserte med alt for mye cola, som etterhvert gjorde magesekken til en ekstra belastning å ha dinglende foran der.

Helt klart at jeg har hatt for lite lange treningsturer i det siste, og fikk betale for det i dag.

Også varmen i dag gjorde sitt til at det ble et meget tøft løp i dag, men får bruke det til videre inspirasjon i treninga.

4 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Det var trist å høre at du har sagt opp, men det var kanskje for det beste.. Følte ikke de behandlet deg med den respekten du fortjener. Du har trossalt jobbet og stått på der leeenge...
Du har mange flotte kvaliteter så du får nye nytt.. kos deg i sommer, drikk øl, og sett "tean i tanga",og se hva høsten bringer av interessante
arbeidsoppgaver...
Hugs and Bugs fra F+F

Grendstad sa...

ja, de har tabba seg ut, det kan en godt si, samtidig åpner det seg nye muligheter, det eneste dumme er økonomien, det er en risikosport å jobbe frilans, - økonomisk og praktisk sett (fleksibel arbeidstid) var rosegården midt i blinken

DE sa...

Ser at jeg klarte kunststykket å vinne klassen, men likevel komme sist blant alle som tok tida :) Vi tok det med ro og hadde en fin tur. Virkelig flott dag!

Hilde Fantomine sa...

Vi er blitt linselus-paret..er i fvn også... synes vi ser bra ut også..hihi