fredag 11. juni 2010

9 karusell løp; Kr.Sand Avis løp!

Fantomine:
Jeg kan ikke skryte på meg å ha løpt ukens karusell løp, det ble mer gågging, og i påvirkning av Olav..så noterte jeg tida..Det ble rundt 52-53 min, så jeg rundet av til 55. (snodig avgjørelse)..
Jeg hadde tenkt å løpe den korte, siden Amalie skulle løpe barnekarusellen, men Friskusen sa.. "hvis beina er greie, så løp den lange"... så når det skilte mellom den korte og den lange.. så var hadde jeg ikke løpt langt nok til å kjenne det i beina... Derimot 100 m lengre opp kjente jeg det i beina.. Kan jo ikke snu.. så det ble et slit oppover.. mye gåing og stive legger.. NESTE GANG SKAL JEG VARME OPP...Men men...jeg kom meg jo igjennom... Mygg og knott helvete... og en mygg bosatte seg i øyet mitt.. det var koselig... løp i mål med et øyet åpent, og et igjen..

Amalie:
Løp hele runda med Dag Eivind. De la opp en strategi der de løp litt seint i bakkene, mens de gav litt mer trøkk på slutten, i nedover bakkene.. Stor forbedring fra sist gang. Ho fikk pølser, is, vaffel, banan, saft, buff, plastikk ball, og medalje. Det er jo rene julaften. Mora kunne kanskje ønske at de fikk gulrøtter og litt sunnere ting.. men men..må vel lokke de barna med noe...

DE:
Pga organiseringa vår ble det ikke tid til oppvarmning, men tenkte at den første sløyfa passet fint til formålet. Men ettersom løypa ikke fulgte grusen, men gikk rett inn i skauen kunne jeg se langt etter den oppvarmninga. Oppover Kalkheia ble ankler og legger helt stive akkurat som på Huntonit. Holdt likevel et slags tempo og klarte å jogge hele løpet. Kjedelig å løpe uten Fantomine, men når man først er på egenhånd så får man finne på morroa selv. Ble ca midtveis tatt igjen av ei yngre dame i fint driv. Ho gav vel på litt for mye for i oppoverbakkene på siste kilometer fikk jeg øye på ho igjen. Bestemte meg for å gi alt, men ho så ut til å holde avstanden. Men i siste nedoverbakken bremsa ho opp og da smatt jeg forbi, brøyta meg igjennom knottmuren og kom meg i mål. Var ekstremt sliten så fikk ikke oppgitt noe tid, men tror den ble ca. 35 min.
ØY:
Orket ikke å varme så mye opp, så det ble med en liten prøvestart opp første bakken.
Siden løypa var lagt en del om, fant jeg det tryggest å starte i samme pulje som karusellens løypeansvarlig, selv om jeg ikke så mye til ham. Sees i grønn t-skjorte og pannebånd på bildet.
Gubben helt til venstre, løp forbi meg rett før stemmen, og gubben ved siden av meg, lå og peste bak nesten hele runden.Trodde han skulle løpe forbi i området før lysløypa, men jeg klarte å holde ham bak, og i siste motbakkene fikk jeg en god luke, og var 16 sek før i mål.
Er fornøyd med løpet, og forsåvidt tiden som ble 26 blank. Men hadde en relativ behagelig følelse underveis, og det pleier å bety at det ikke går så fort.

6 kommentarer:

DE sa...

Var inne på Facebooksida til karusellen og der var det jammen mange bilder av Øy! Legger i første omgang ut ett bilde, men det kommer nok flere av linselusa etterhvert.

Hilde Fantomine sa...

Skjønner nå hvor dattera har fått sin lære... Øy linselus dukket opp over alt...hehe

ØY! sa...

nok med et bilde tenker jeg.

ØY! sa...

apropos bilder, har lagt til noen fine til innlegget fra sist banekarusell!
spesielt det fra lengdekonken er et kanonbilde!

DE sa...

Filleren der kom du meg i forkjøpet. Tenkte å legge ut lengdebildene når det begynner å nærme seg neste friidrettskarusell. De er jo supervittige :)

Grendstad sa...

Må si at Vestbakken klart har funnet sin egen stil i lengdegropa. Flygende kanin, med hode på skakke og utlagte armer. he-he