lørdag 7. juli 2012

Spennende tåketur


En padletur en lørdag formiddag i juli er normalt ikke så attraktivt pga mye trafikk på sjøen, men i dag var det grått. Faktisk så grått at tåka kom sigende da jeg padlet ut byfjorden. Det hadde jeg ikke planlagt, men det var ikke så tett at jeg ikke visste hvor jeg var. Problemet kan derimot være at en ikke blir sett tidsnok, eller om en ser danskebåten tidsnok. Superspeed visste jeg var på vei mot Danmark, men Mastercat var jeg ikke sikker på. Det gikk greit over skipsleden ut, men på tilbaketuren kom krabaten på bildet plutselig sigende inn fra høyre fra Sømslandet, da jeg kryssa tilbake.. Det var litt overraskende, for det kommer aldri større båter den veien, men den glei rimelig sakte. Litt majestetisk. Hadde en badestopp ytterst på Odderøya, med Kystvakten som tilskuer. Da jeg padlet videre derfra på innsida Odderøya, kom Mastercaten susende inn leia, så da fikk jeg heldigvis ikke noen nærkontakt med den.

Padla rundt Bragdøya og Andøya, så det var en grei liten tur på nesten 3 timer, med rolig tempo og med et par stopper underveis.



1 kommentar:

DE sa...

Dette hørtes veldig spennende ut. Gøy når man ikke vet hva som dukker opp i tåkehavet. Men bra du var obs på farene som ventet også.

Den båten bra Søm kom sikkert fra havna på Vige.

3 timer er vel mer enn en liten tur. Er det opptrening til Blindleialøpet?