onsdag 3. juli 2013

Birdie og pers!


Bølgane frisbeegolfbane er nyklipt og fin, og ligger der riktig så innbydene for tiden. Fristet derfor å ta ei runde. Noen ganger må man gi etter for fristelsene, så i går tok jeg turen.

Kom relativt godt i gang, og klarte bogie på den vanskelige kurv 1. En noe sur dobbelbogey på nr 4 ødela ikke for stemningen, for innimellom klarte jeg stadig noen par. Var virkelig i flytsonen helt fram til kurv 13. Selv med nytt utslagssted klarte jeg å treffe Øy sine favorittrær, og måtte helt opp i 7 kast før brettet lå i kurva. Men visste at persen fremdeles var innen rekkevidde, så hadde full konsentrasjon videre. Så på kurv 16 kom endelig belønningen. Et fantastisk utslagskast la seg bare 4-5 meter fra kurva, riktignok rett ved en busk. Putten var likevel av det solide slaget, og dermed var min livs første birdie et faktum. Det ble vill jubel, og da de to siste kurvene ble levert på par var persen et faktum. 66 kast totalt og 12 over par er 4 kast bedre enn den gamle rekorden.

Det er virkelig flott å spille for tiden. Med lavt gress gikk det med mimimalt med tid på leting. Håper på ny tur snart.

Kurv    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18          Sum

Kast    4 3 3 5 3 4 5 3 4   4  3   3   7   3   4   2   3   3            66

+- par 1 0 0 2 0 1 2 0 1   1  0   0   4   0   1  -1   0   0            12

3 kommentarer:

Hilde Fantomine sa...

Din flinke fu!...Veldig bra Friskus, og veldig bra bruk av lunsjpausen din.. :-))

Gruer meg nesten til å begynne å jobbe igjen nå.. Klarer jo aldri holde tritt m dette..

Jeg synes du skal kaste litt på onsdager, for da kan du få flere tips fra veteranene, og tenk hvor flink du kan bli..

ØY! sa...

her er det mange gode prestasjoner på en gang.Tydelig at det hjelper med eksperthjelp og øvelse generelt.
Meget bra serie som det skal bli vanskelig å kopiere, men kanskje en gang i fremtiden... når beina ikke tillater beinflying i skog og hei lenger.
Gratulerer så mye med din første birdie og takk for at du passer på å skrelle barken av mine favorittvekster langs Kjærlighetstien.

Grendstad sa...

dette var bra saker.