søndag 15. september 2013

På topp i Midt-Agder - Svensheia

 

Jammen slapp ikke regnet taket litt utover dagen. Så vi slang oss i bilen og kjørte mot Hellevika. Svensheia må vel være en av de letteste toppe å komme til i dette prosjektet. Det vanskeligste med hele turen er å finne en egnet parkeringsplass, men siden vi var tidlige ute gikk det greit.

Vi fulgte grusveien til toppen. Utsikten er meget god. Man ser langt til havs og en lang del av sørlandsskysten. Etter en god og lang rast tok vi en annen vei tilbake. Fulgte blåmerkede stier litt innover, og kom etterhvert over nabotoppen som heter Svensvarden.

Fin og enkel tur på en søndag som vi egentlig trodde skulle regne bort. Så lite trodde vi på sol at mysulf Fantomine la igjen solbrillene i bilen.



3 kommentarer:

Grendstad sa...

Så veldig bra ut. Enda en topp å ha til gode. Ja, det er bare å hive seg rundt, og ikke la seg lure av hvordan ting ser ut gjennom stuevinduet. Været er jo stort sett bedre enn en kan få inntrykk av når en sitter inne og/eller ser på yr.no .

At en ikke har med solbriller er jo bare et pluss, da får en trent øyemusklaturen, og en ser litt mer tilregnelig ut.

ØY! sa...

Denne toppen har jeg vært på flere ganger, t.o.m flere ganger på samme dag...Olek og jeg kjørte intervaller her i fjor en gang. Tror han lå på 4:30 opp og jeg 30-40 sekund seinere.
Jeg husker i hvert fall at melkesyra lå langt opp i mitt forhenværende hårfeste.

Fikk ikke med meg bokstavkoden dengang, så må vel ta en ny tur snart.

Bra myst, men hva galt har Ulf gjort?

DE sa...

Dersom man likevel er i området på sykkeltur er dette et glimrende sted å ta en liten stopp. Så det får du ha i minne Olav.

Ellers er det vel en perfekt bakke å kjøre intervaller i. Fint å få utsikt som belønning når man når toppen.

Husker ikke koden i farten, men kan du gjerne få. Er kanskje bare å zoome inn på bildet :) Ulf har for øvrig en tendens til å bli trukket inn i mye rart. Som vanlig er han uskyldig også i dette tilfellet.