søndag 13. oktober 2013

Innrømmelse

Jeg bryter sammen og tilstår. Jeg har trent selv om det ikke har sett slik ut her på bloggen. Det er ikke bevisst at jeg ikke har blogget, det har bare blitt sånn. Ved nærmere undersøkelse var mitt siste innlegg 25.august, etter Sommerskogsløpet. Det er jo en stund siden da.
Min forrige ordentlige løpetur var i månedskiftet aug/sept, en tur på rundt 18 km i Aarhus. Det var en kjempefin tur i et  park/skogsområde i utkanten av byen. Resultatet ble dessverre at jeg fikk en kjenning med samme akillesproblemer som jeg hadde i fjor. Etter litt googling og selvdiagnostisering har jeg kommet frem til at det er en betennelse i slimposen som sitter rundt akillessenen. Tilstanden kalles bursitt og rammer middelaldrende og eldre, i følge samme kilde. Så der fikk jeg den.

Derfor har jeg bestemt meg for å kutte løping resten av året, ihvertfall mer eller mindre. Hadde et lite tilbakefall på Oljestafetten i går. Det var mest for fellesskapets på jobb sin skyld. Ti minutt løping gikk greit, selv om jeg ikke ble bedre av det.

Har benyttet meg en del av tilbudet på Spring i den siste tiden, samt sykling på landeveissykkel. Har blant annet syklet til Øvrebø, med innlagt topptur til Bjørnåsen. Det var en fin sykkeltur på sju mil, med en særdeles lite spektakulær utsikt på toppen.  
Ellers så har jeg fått litt sansen for svømming. Det går i brystsvømming, og stort sett i samme tempo hele tiden. Går 1-2 ganger i uka, og øker distansen med 100 meter pr. gang. Er nå kommet opp i 1500 meter pr økt. Blir  fullstendig gele i kroppen etterpå, så det må jo være bra trening. 

Kommer nok til å fortsette med samme regimet utover høsten, og etterhvert blir det forhåpentligvis skiføre også. 


5 kommentarer:

DE sa...

Ja visste jeg det ikke! En gang treningsnarkoman alltid treningsnarkoman :) Lurte litt på hvorfor du ikke har vært med på karusellen i det siste, men da vet vi altså svaret. Bra du fikk med deg stafetten iallefall, så var Diggidanga representert i år også.

Du skriver det ikke, men jeg ser jo tydelig hvilken vei dette går. Masse sykkel- og svømmetrening. Så snart løpinga er igang igjen etter nyttår lukter det kanontider i neste års mange triathlonkonkurranser. Olav er herved advart. Blir spennende å følge med på ferden her på bloggen!

ØY! sa...

noen svømmer blir jeg aldri, men greit alternativ....

Grendstad sa...

ja, nå blir det triatlon for alle penga på Øyern, svømmer som en elg, så da blir det duell til neste år, bare ikke du snubler i slimposen, men den er vel borte til da vel, nå har du blitt en evig triatlet, praktisk, når en får noe tull mhp på en av øvelsene har en to andre en kan holde på med, nystarta KCK triatlon har svømmetrening lørdager 8-10, har vurdert det, men blir for seriøst for meg, håper du blir bra igjen i akillesen

Hilde Fantomine sa...

jøssukai... så det er der du har vært..ikkje værst...
Føler jeg har sett deg noen ganger, men har kun vært en orange klatt, og det er jo ikke sikkert det var deg...

Så bra at du finner alternative ting... jeg jobber også med det..
Vi får dekka trening av jobb, så tenkte meg en tur innom elixia (nabobygget), og bruket en lunsjtime eller to i uka på litt stabilitet/styrke trening.. så mine magemuskler og div kan komme seg i form igjen...

Ogge er jo alltid gøy...minus veien dit... stiller m cookies:-)

ØY! sa...

Olav er den evige triatlon-kongen i Diggidanga, slik er det bare, useriøs eller ikke. Har ingen planer om å utfordre ham på hans egen hjemmebane.
Men hyggelig at andre har ambisjoner på mine vegne.

Apropos seriøs triatlon, sjekk denne linken:

http://www.kondis.no/thomas-klarte-10-ironman-paa-10-dager.5318624-127699.html

og denne:

http://www.kondis.no/thomas-fullfoerte-trippel-ironman.4946499-127145.html

Syk mann...