torsdag 24. oktober 2013

Mann i bevegelse

Bare en liten høstrapport. Har ikke klaffa heilt med de siste karuselløpa, så har ikke kunnet fortelle noe fra det, men denne mannen beveger seg for det. Som bilfri kommer det av seg sjøl i det daglige.

Har hatt noe løpeturer, og høsten er ei fin løpetid i skauen, bare en ikke blander seg inn i elgjakta. I går løp jeg til Strai for å levere ei gjenglemt drikkeflaske, opp langs veien, og ned over heia. Det var så fint i skauen med blader i alle slags farger og fasonger, og det er en opplevelse å løpe i store og små dammer, mens det regner fra himmelen. Friskt og godt for kropp og sjel, og så får en jo poeng av det, sjøl om jeg ikke vet om jeg får noe igjen for de poengene, det er jo sånn kjører-grønt-kampanje i kommunen nå, hvor en får poeng for å gå/sykle/busse/toge tur/retur til ting en skal. Jeg skulle egentlig bare ut å løpe en tur, men en får ikke poeng for reine treningsturer, derfor drikkeflaska.

I går var jeg i Aquarama med et par unger, og det er jo trivelig, spesielt å leke vannhest i rundestrømmen. Da skal jeg prøve å unngå å bli tatt av kidsa, mens de skal prøve å holde seg fast i meg for å temme meg. Det er en kamp hvor en er fri og fanga litt sånn om hverandre. Da blir det mye under vann, en del spurtsvømming, motstrømsgåing, luring og diverse. Finnes ikke maken til livlig aktivitet for min del. Trenger jo ikke svømmeøkter for å ta seg ut i tillegg da, men tok noen runder for å jobbe med teknikken. Når jeg i tillegg blei utfordra til å tyde kidsas tegnspråkspåfunn under vann i en 15-20 minutters tid, og at jeg også måtte holde meg under vann når de planla hva de skulle si, så mangler det jo ikke på utfordringer. Sånn holder en seg ung og sprek.  

Ellers har jeg 3 premierer på 12 dager rett rundt hjørnet, og hverdagene går med til å jobbe med det. Ikke så hektisk igrunnen, ikke foreløpig iallefall, men mye å ha i hauet på ei gang. Da er det godt å koble av i skau og vann. Sees iallefall den 12.


1 kommentar:

DE sa...

Godt bevega, og godt lekt. Det er noe eget med de høstturene i skauen. Det er gjerne først på sine voksne dager at man virkelig setter pris på de fantastiske fargene.

Skjønner at du blir god og sliten etter ei sånn økt i bassenget. Så lenge man har unger holder man seg i form. Dine begynner vel snart å bli store, så kanskje på tide å tenke på kull nr. 2?

Ellers ser vi også virkelig fram til 12.11. Forestillinger med Olav var jo fast inventar før i tida, så det blir gøy å oppleve det igjen.