torsdag 20. mars 2014

1. Karuselløp - Spicherenløpet - 4,1 km

Terrengkarusellen 2014 er i gang! I 10 grader og overskyet vær var det Spicherenløpet som var først ute i år. Det er vel kanskje den minst interessante løypa i karusellen, men det funker absolutt som første løp.

DE:
Før dagen i dag, hadde jeg ikke løpt før i år. Så når det da først var karusell, satte jeg i vei i det øyeblikket jeg gikk ut av bilen. Løp forbi målområdet, og startet umiddelbart på selve løpet. Tok det relativt piano, som det heter. Og klarte dermed å holde jevnt tempo hele veien, selv i kneikene etter demninga. Tradisjonen tro tok jeg igjen mange akkurat der. Generelt var det mange folk ute i løypa, så antar at deltakelsen var god.

Så bare sånn halvveis på mobilen da jeg starta, så har ikke noen nøyaktig tid å varte opp med. Men tror det var ett sted mellom 23 og 24 minutter. Forutsetningene tatt i betraktning så er jeg meget godt fornøyd. Og håper som alltid på god stigning utover sesongen.

GUBB
Kom meg avgårde litt over 13, og la an et greit rolig tempo. Første løp for sesongen er ikke til å spøke med, så lenge en ikke er i topp løpeform. Det gikk veldig bra, også andrerunden. Godt disponert, og en hyggelig tur. Er litt uenig med Vestbakken om hvor interessant løypa er, men har ingen sterke meninger om det. Ihvertfall bra som startløype. Kom i mål på 45.52, og det var vel som forventa. Går vel litt fortere etterhvert.

4 kommentarer:

Grendstad sa...

Bra løpt, DE! Tida er tida, men løpeopplevelsen og disponeringa er det som teller synes jeg, i min alder. Ikke verst å løpe rett fra bilen og rett i løypa og rett i mål. Lover bra for husmannen DE.

DE sa...

Olav må vel ha vært en av de aller første ute i løypa i årets karusell. Og ikke usannsynlig at han var den første som gjennomførte milsluker i år. Ikke galt :)

For min del er det også løpsopplevelsen som står i sentrum. Så får heller de gode tidene komme en annen gang.

DE sa...

Trodde lenge at Svein ikke hadde vært med i dette løpet. Fant han ikke noe sted på lista. Men forklaringen er jo enkel. Gutten har blitt voksen og stiller nå i M50-54. Gratulerer med opprykket, og regner med du kommer til å herje i din nye klasse!

Grendstad sa...

ja, så sannelig, 50 shades of grey (hair)