søndag 26. mai 2013

7. Karuselløp - Ny løype i Baneheia - 4,8 km

DE:
Ikke ofte karusellen stiller med helt nye løyper. Før start prøvde jeg å finne et oversiktskart, men det var ikke å oppdrive. Derfor var det bare å legge i vei og håpe det beste. Etter hvert skulle det vise seg at løypa helt riktig var ny den, men alt foregikk på mer kjente stier. Det mest revolusjonerende var at vi mange steder løp motsatt vei av hva man pleier, og det er jo i seg selv bra.

Første kilometeren gikk radig unna, men den andre ble fryktelig lang. Kom meg igrunnen aldri helt etter den, og måtte noe ned i tempo. Avslutning med ytterløypa motsatt vei var heftig, så der måtte jeg ned i gange et lite parti. Mest underholdende øyeblikk skjedde ved demninga på 3. stampe, hvor jeg løp forbi en kar som jogget med staver. Langt fra dagligdags at man ser den kombinasjonen. Kom i mål på ca halvtimen. Mellomfornøyd med det.

Etter løpet dro Fantomine i vei. Etter forrige løp i Baneheia ble det gitt uttrykk for at det var for lite heiing underveis. Denne løypa gikk som sagt på kryss og tvers, og det innbyr til heieaktiviteter uten at man trenger å forflytte seg så alt for mye. Med Marte som ivrig deltaker i vogna klarte vi å heie ikke mindre enn 6 ulike steder i løypa! Ikke rart ho mor følte seg litt forfulgt...


Fantomine " forfulgt" Vestbakke:

Dette var ei ok løype. Den gikk litt motsatt av hva jeg løper til vanlig, og det gjorde meg litt forvirra til tider. Jeg hadde følelsen at jeg hadde løpt stedene før. Så snudde meg for å se etter folk.. Skal ikke være lett ..

Æ måtte på do når det var 1,5 km igjen.. Stress altså.. Så v mål, sprintet jeg helt ned til toa'en..

Ønsker gjerne å løpe denne runda igjen:))


5 kommentarer:

ØY! sa...

gøy med nye løyper, så slipper man å sammenligne fra år til år...

ØY! sa...

jeg var utenbys denne gangen så derfor mitt fravær.Prøver å stille neste gang.

DE sa...

Neste gang er det Huntonitten. Den er sku ballehård.

Husker jeg ikke helt feil er det bare 2 dager før maraton, så du bør muligens la være å gi flat pedal på torsdag.

ØY! sa...

det er korrekt observert, tenker å ta den korte i sakte tempo.

Grendstad sa...

Jeg er klar til torsdag. Må dessverre løpe på formiddagen. Håper det blir stiv kuling, striregn og gjørmeføre. Da blir det bra.