torsdag 30. mai 2013

8. karuselløp, Huntonitløpet 4/10 km

Gubben

Starta litt før kl 13 i dag, etter en kort passiar med sjefen sjøl. Det var steike varmt i dag. Hadde funnet den tynneste t-skjorta mi, men den blei for varm den au. Måtte løpe med den vrengt over hauet. Varmt å løpe med løpebukse. Burde hatt ei sånn Odd Gunnar Tveit-bukse, sånn gammeldags kortbukse, med tynne truse inni. Det hadde kanskje blitt for varmt det også. Kanskje bare løpt med startnummeret hengende i ei snor som lendeklede, eventuelt løpt naken med startnummeret og strekkoden tatovert inn på ene rumpeballen. Lurer på om det hadde gått. Om kodeleseren hadde klart å lese det.

Vel, vel, starten er jo tung, og sitter på en måte i beina resten av løpet uansett hvordan en legger an tempoet. Men løypa er jo herlig, på de beste stier i byskauen. Synd at en løper så fort og presser seg, men sånn blir det bare, Merker at jeg blir eldre og ikke kan spise og drikke hva som helst før et løp. I går hadde jeg en sjokolade, og to pils, og det lå nok litt igjen av det. Må få litt jevnt bedre og lurere kosthold, så jeg ikke blir så tung i vomma. Så må jeg spare pilsen til etter løpene. De smaker best da. Og da må gjerne det være så varmt som helst, for da blir pilsen duggfrisk og fin.

Denne gjengen tok ut alt

DE
Jeg starta akkurat kl. 16.00, og det var det jammen flere andre som gjorde også. For folk uten klokke er det et greit tidspunkt å starte på. Jeg løp helt jevnt med to andre karer. Var egentlig ganske artig å løpe slik, så jeg var en stund veldig fristet til å slenge meg på den lange løypa. Men klok av skade ble det den korte løypa, som planlagt på forhånd. Var igrunnen ikke tid til mere heller, siden Fantomine skulle ut i løypa etter meg. Selv om det bare ble kort løype så er det jammen tungt nok. Så var god og sliten da jeg kom til mål. 24,20 ble det. Greit å få det bokført så kan jeg sammenligne ved en senere anledning.

Jeg og barnet hadde base rett ved målteltet mens vi ventet på Fantomine. Kom utrolig mange kjente, og gjengs for alle var at de var svært så utslitt. Men folk virket også meget fornøyd med å ha gjennomført årets hardeste karuselløp.

4 kommentarer:

DE sa...

Var en fyr i Sør-Afrika som nylig deltok i et sykkelritt kun iført noe som skulle lignet et horn fra nesehorn på ryggen. Dette for å skape bevissthet rundt problemet med krypskyting. En kvinnelig tilskuer tok seg tydligvis svært nær av dette og klagde til rittledelsen. Det hele endte med at fyren ble utestengt fra neste års ritt.

Moralen er altså at man i det minste bør bruke en tanga. For øvrig blir kanskje huden noe skrukkete når man blir svett, så da vil kanskje kortleseren slite litt.

Grendstad er flink til å teste ut spennende mat- og drikkekombinasjoner før karuselløpene. Det er jo kjekt å sjekke ut ting, for man vet jo ikke hvordan det vil slå ut før man har prøvd. Men akkurat når det gjelder pils så kunne jeg nok på forhånd sagt at det vil være mest fordelaktig å nyte det etter løpet.

Grendstad sa...

Ja, jeg vet at ikke passer med pils dagen før, men det var altså bare to, og ikke noe utsvevende, men det legger seg tyngre med årene.

Morsomt med han hornmannen. Hvor har du fått med deg det ifra?

Ellers så kom jeg i mål på 1.07, (blank) men dama i mottaket, ho vanlige lyshåra med godt humør, må ha satt svakt punktum, for på resultatlista står det at jeg løp på 107 minutter, altså 1 time og 47 minutter. Kom jo da sist av de som hadde tatt tida, men synes det var såpass morsomt, at jeg tror jeg lar det bli stående, så blir det en knallforbedring til neste løp.

ØY! sa...

reagerte også på tiden til Olav, det måtte jo være feil.
ellers bra gjennomført både med og uten alkoholoppladning og med og uten tøy.
tror det er best for alle at man beholder noen få tekstiler.
jeg har forøvrig en slik shorts som Olav nevner, brukte den i Oslo Maraton et år.Den har så høy skjæring på siden at man nesten ser hårene under armene under shortskanten.

DE sa...

Her er saken om nakensyklisten med hornet: http://www.news24.com/Green/News/Rhino-guy-banned-for-wearing-horn-20130529