lørdag 31. desember 2011

Nyttårsløpet 2011

Da Diggidangas kjernemann med frue var på fjellet, måtte andre ta ansvar. Øy med datter og Grendstaden med 2 døtre, en ekstradatter og en ekstrasønn. Barna løp barneløp kl 13.15 med god innsats, og blei belønna med en klementin, et diplom og en godtepose som en mann hadde ligget på alle fire med engangshansker og pakka. Han annonserte dette over anlegget av en eller annen grunn.

Voksenløpet gikk som det måtte gå, ganske bra, etter at Øy og Grendstaden hadde hatt en del runder rundt banen. Øy inn på ca 12.10 og Grendstaden inn på ca 12.45. Altså halvminuttet forskjell på 3 km. Dvs at på maratonen i april ligger det an til at Grendstaden kommer i mål bare ca 8 minutter bak Øy, noe som er kanonbra... Dette lover godt..... he-he.

Ellers så var speakinga i dag så ymse. Fyren var pratsom. Og da han ble ivrig å fortelle om at det er planer om å bygge barnehage på vidda, så inviterte han folk om å aksjonere, og om å dra ned til teknisk etat og be de dra til helvete(!)...... He-he, uvant kost fra speakinga på løp, og i dette tilfelle også barneløp, tipper at mannen fikk litt korreks i ettertid, men kanskje han frøys på tunga, og måtte holde den varm.

8 kommentarer:

ØY! sa...

ikke så verst av to gamle seige gubber, som er relativt bedre på lengre og tøffere øvelser.

DE sa...

Dette var morsom lesning! Høres ut som et minneverdig nyttårsløp, som grendstad referer på en glitrende måte :)

Godt løpt av maratongutta. Dere blir bare bedre og bedre med årene.

For min del er det bare ski for tida. men blir vel tidsnok løping når vi kommer tilbake til båyen.

Rune sa...

Hei. Må komme ut av skapet og sei at eg har kikka på Diggidangasidene over lang tid. Var forresten på nyttårsløpet for første gang og likte meg. Men som sagt her, speakeren var langt ute på jordet. Konne tru han hadde begynt feiringen.
Blei forresten knust av Svein med to-tre sekunder. Revansj i grombygda Søgne på lørdag. Rune

Rune sa...

Eg gløymde ein ting. Veldige kjekke sida dette!!!
Rune

DE sa...

Veldig bra med gjestekommentarer! :)

Ser ut som det brygger opp til kjempedueller i vinterkarusellen nå. Dette blir spennende!

ØY! sa...

det var du som jeg snakket med sammen med Jan Erik, ikke sant?
Det var jo morsomt at du har klart å finne frem til bloggen vår.

skulle helst ha sluppet deg forbi på nyttårsløpet da, slik at jeg hadde kommet i angrepsposisjon til Søgneløpet.
Jeg tar sikte på 10k, hva med deg?

Rune sa...

Hei.

Ja det var jeg som var med JE. Vi trener mye sammen, Skal løpe 10km ja, 3 km blir for kort. Blir en god treningsøkt med 10km.

Grendstad sa...

Hei, Rune. Du slo meg med ca et halv minutt. Får se hva avstanden blir i Søgne til lørdag. Hyggelig med tilbakemelding på bloggen.