mandag 7. januar 2013

Bevegungen woche 1

Ja, tror jeg har hatt 3 korte løpeturer, skulle egentlig også hatt en lang en, men lengdene er uansett svakt stigende. På lørdag svømte jeg 3 km i gode nygamle Gimlebadet, som nå går inn i sine siste måneder. Ellers litt sykling t/r nattevaktjobb på Grim. På jobben vasker jeg av og til gulvet mens jeg ligger på alle 4 (altså 2 armer og 2 bein), det er bra saker. Ellers har jeg greid å gradvis sitte mindre, og ta hyppige pauser. Altså snu på den gamle vanen at en i utgangspunktet sitter hvis en ikke har noe spesielt å gjøre. Nå står jeg i utgangspunktet, og beveger meg rundt, og så setter jeg meg hvis det er noe jeg må gjøre sittende. Noe sånn. Ellers har jeg som mål om å komme meg på en skitur til Øynaheia i løpet av vinteren.

3 kommentarer:

DE sa...

Det er veldig sant at man gjerne sitter dersom man ikke har noe som skal gjøres. Interessant å snu om på det. Rent umiddelbart tenker jeg at da kommer man til å bli fryktelig sliten etterhvert. Men mistenker at det her er gammel vane som snakker, og ikke hva som faktisk blir realiteten.

ØY! sa...

Som vanlig godt svømt av Olav, best når det gjeller..

jeg har også et mål om skitur på Øynaheia, den virker veldig forlokkende.


stadig nye etiketter, morsomt!

Grendstad sa...

Ja, tenker det er bedre å ligge mer, og stå mer, enn å sitte. Men må bare finne balansen idet. Hvis det bilr anstrengende og påtatt, så går jo liminga opp i bekken etter vann.

Så også en video av Øynaheia nå. Så veldig bra ut. Er frista til å ta ungene i bilen og kjøre avgården, sjøl om den (bilen altså) kan bli litt skitten av det, mens den venter på kjøper.