søndag 20. januar 2013

Vinterkarusellen 3.løp, Mandal

48 mer eller mindre ivrige løpere på start

Karusell-general Kalle hevder stadig vekk at Mandal har sommerføre nærmest hele året, men denne lørdagen var det ihvertfall vinterlig temperatur og delvis snø/is-dekke hele veien ut til vending på 5 km.

Diggidanga som vanlig representert med ekteparet DE og Fantomine med yngste datter. Alle på 3 km.
Svein, også som vanlig, valgte 10 km.

 Gruppebilde etter målgang

DE + Fantomine:

For en gang skyld hadde vi ikke andre planer, så vi var tidlig ute i Mandal denne dagen. Fantomine liker å gjennomføre før bøffelflokken kommer, så da passet det bra å komme tidlig. DE slo følge med barnevogna, og fikk dermed en fin oppvarmning samt løypebefaring.

I selve løpet følte jeg at jeg fikk satt et tålig greit tempo fra start, men fruen som på dette tidspunkt var tilskuer, mener jeg har mere tempo inne og burde ha gått hardere ut. Ble en en del sikksakkløping i starten, men midt på bankesletta fant jeg min plass i feltet. Ble etterhvert løpende temmelig alene, så da må man stadig minne seg selv på at farten må holdes oppe. Synes det gikk relativt greit, men da jeg svingte inn på bankesletta på hjemveien ble jeg tatt igjen av en av juniorene. Han kom fort, så tenkte han kom til å løpe rett ifra. I stedet sakket han gradvis ned av en eller annen grunn. Jeg tenkte at her nytter det ikke å ligge, så jeg dro forbi igjen. Regnet med han ville svare, men det skjedde ikke. Kom inn til 15.12. I forfjamselsen etter målgang fikk jeg det for meg at det var ræva, men etter å ha blitt oppdatert av Fantomine kom jeg på at det var hele 32 sekunder bedre enn for ei uke siden, og mye bedre enn tida her i fjor. Så da er det bare å si seg godt fornøyd, og glede seg til fortsettelsen.  



Øy! :
Forrige gang gikk jeg litt friskt ut, og måtte justere farten ganske tidlig i løpet. Denne gangen traff jeg bedre med farten. Allikevel ble jeg tatt igjen av 3 løpere, 2 av de seig sakte fra meg, men den siste klarte jeg å henge meg på. Etter vending vekslet vi på å ligge foran, og i fellesskap klarte vi å passere 2 løpere. Inspirerende å løpe sammen med andre og gøy når vi ser at avstanden sakte krymper inn, og når vi til slutt kan passere. Faktisk var vi bare 5 sekund bak Jan Erik fra Søgne, kjent som en meget habil løper. I mål klagde han dog på at det gikk dårlig, men det er vel det vanlige...
På forhånd hadde jeg ikke store forhåpninger om en tid under 45. Lite oppvarming og surt og kaldt vær, med tildels glatte forhold, bar bud om et løp på det jevne.
Da må jeg si meg veldig fornøyd med å komme inn på 43.56, ett sekund foran min medløper, og ytterligere ett sekund foran nestemann. Faktisk er vel dette ny bestenotering på vinterkarusellen for min del.
Da må jeg være fornøyd, og gleder meg til neste løp i Søgne

Svein med ny pers

4 kommentarer:

DE sa...

Gratulerer til Svein med ny pers i vinterkarusellen! Under til dels vanskelige forhold ble løpet gjennomført perfekt. Ekstra artig er det at rekorden kommer såpass tidlig i karusellen. Enda er det tre løp igjen, så slettes ikke sikkert denne rekorden blir stående så lenge.

ØY! sa...

veldig bra utvikling, storformen er på vei.
Gratulerer med årsbeste!
nå er det bare å gjøyve på

DE sa...

Må også nevne kjempespurten som Svein hadde. Den var det virkelig Diggidangaklasse over, og satte effektivt medløperne på plass :)

Grendstad sa...

Dette var sterke saker. Sterke saker. Her kommer fortjent lønn for god trening og innsats over tid. Imponerende, spesielt av geparden Øy. Knallbra! Herregud! Kanonsesongen 2013 har allerede begynt.