søndag 25. mars 2012

Både frem og tilbake og rundtforbi

Inspirert av forrige helgs vellykkede langtur med Olav, la jeg opp til en dryg en denne lørdagen også.
Morrafrisk (?) og full av pågangsmot, la jeg avgårde 07.25 og ga meg ikke før klokka var 10. Da hadde jeg løpt akkurat 25 kilometer. Det ble ikke så langt som sist, men tempoet ble noe høyere.
Det ble en blanding av skog,grus og asfalt, med hovedtyngden på asfalt, ikke ulikt Brutalen. Der er fordelingen 10-20-70%.
Utløpspunktet var som vanlig hjemme, gjennom skogen til Mjåvann Industriområde, ned til Farvannet og derfra Postveien til Suldalen/Krossen.En sving innom Olavs gamle bopel viste at der var det ikke så store forandringer siden sist. Fra Ravndalen kan jeg fortelle at Generalen åpner 30.mars, i følge skiltet utenfor.Fulgte så den nedre stien langs foten av Baneheia, ned til G-løkka. Oddernesbroa-Kjøita-Tangen-Tresse-Color-Line-Vesterveien-Vågsbygd Senter oppsummerer siste delen av turen..
Kunne nok skviset noen kilometer til ut av kroppen, men tror ikke det er så lurt så tett opp i løpet.
Dette var siste langturen i denne omgang.

Siden jeg er på nettet allikevel, vil jeg nevne at jeg og Kristoffer spilte 2 timer badminton på tirsdag, i Vågsbygdhallen. Og i dag var hele bunten på Skråstadvarden, på denne fantastiske fine søndagen.
Det ble nesten for varmt å sitte i solveggen der...

3 kommentarer:

DE sa...

Du ligger så absolutt ikke på latsiden. Veldig fine turer både her og der. Tenker du er godt skodd for maraton nå, selv med et lengre sykeavbrekk tidligere i vinter.

Bet meg igrunnen mest merke i badmingtonøkta. 2 timer med den sporten er jo knallhardt, hvis man gir alt da vel og merke. Uansett veldig bra variasjon i treninga.

ØY! sa...

badminton er jo dritgøy i tillegg, så vi tenker å fortsette med det.

Grendstad sa...

Ja, nå er vel du klar for dk, når du også trener på danmarks nasjonalsport, er ikke det badminton, eller er det bare noe jeg tror. Kanskje det.

Du løper godt.