torsdag 22. mars 2012

Here we go again!

Så er vi gang med årets terrengkarusell, selv om det første ordentlige løpet er neste uke. Dagens prologløp gikk i den beste rammen man kan tenke seg: sol ,deilig temperatur og nesten vindstille.
Fra vestsiden stilte Øy! og sønn.Vi valgte å starte fem over halv, i et passelig stort felt. Begge var vel litt usikker på egen form, siden vi ikke har konkurrert siden vinterkarusellen.
Som ventet var løypa så godt som flat, bortsett fra en liten stigning fra elva og opp til Elvegata og ned igjen.
Tungt var også for oss begge, men det er jo godt etterpå da.
Senior klokket inn på 18.41, junior 3 minutt bak. Vi kommer sterkere tilbake neste uke...

DE
Overskriften til Øy er veldig dekkende for hva jeg følte i dette løpet: Here we go again! Været var jo helt kanon, ja var nesten så jeg foretrakk å løpe i skyggen. Har ellers vært forkjøla en stund, så motivasjonen burde vært på topp på en sådan dag. Men klarte liksom ikke helt å finne den store idrettsgleden. Blir vel kanskje gøyere etterhvert når formen blir bedre.

Tok det veldig med ro, og klarte også å løpe feil ved Betania. Ved runding møtte jeg en kjenning fra vinterkarusellen. Han var på vei ut, mens jeg var på vei tilbake. Ropte ut for tull at han måtte gi jernet slik at han kunne ta meg igjen. Man må være forsiktig med hva man sier, for han tok meg jammen på ordet. 100 meter fra mål dukket han opp på sida temmelig utslitt. Jeg klarer som kjent aldri å dy meg når det kommer til spurtduell, så da fikk jeg den morra om ikke annet :)

4 kommentarer:

Grendstad sa...

Synes det var ei veldig bra tid på vestkantpappaen, sjøl om jeg ikke er så inne i flatløypetider på sommerføre. Jeg hadde en liten premiere på Vigeland som jeg måtte få unna, men skulle gjerne løpt dette strandløpet. Hørtes faktisk fristende ut. Bra løpt av både faderen og sønnen.

DE sa...

Synes det var bra tider dere vågsgutter vartet opp med. Tipper dere får en stor Karusellsesong begge to.

Hilde Fantomine sa...

Kult.. Gøy at terrengen er i gang igjen. Håper jeg kan være m på siste halvdel.

Bra løpt av alle tre:))

ØY! sa...

godt å være i gang, men mangler litt overskudd føler jeg.håper det er på plass i Danmark.
ellers så ble jeg slått med ca 20 sek av den gamle Neshornspilleren "Gutten", det er første gang han slår meg i karusellen.Neste gang må jeg skjerpe meg og sørge for å holde unna.