mandag 5. mars 2012

Løp for livet

Habil fotograf under oppvarmingen

Som Olav allerede har vært inne på i innlegget under her deltok jeg på Løp for livet på lørdag. Konseptet var litt anderledes enn vanlige løp. Det var nemlig lagt opp til ei kort løype i byen på ca. 600m. Videre var greia at man skulle løpe så mange runder som mulig på en halvtime. Deltakeravgift og eventuelle personlige sponsormidler man klarte å skaffe gikk til kreftforskningen.

Jeg startet i mosjonistklassen og måtte løpe sikksakk mellom barnevogner, pensjonister og andre hyggelige deltakere. Er iallefall greit for selvtilliten å ta stadig ta igjen folk med både 1,2 og 3 runder. Etter hvert fikk jeg somet inn på en gammel kjenning av en rygg, nemlig YT-ryggen jeg løp bak så mange ganger i årets vinterkarusell. Holdt avstanden på 10-20 meter igjennom nesten hele løpet. Klarte ikke å lukke luka skikkelig, men det gav iallefall inspirasjon å henge bak der. På de siste par rundene begynte avstanden å øke noe. Og plutselig var han vekk. Enten må han ha satt opp et forrykende tempo på slutten eller så gav han seg før halvtimen var omme. Jeg stod uansett løpet ut og klarte 8 runder. Da jeg kom til mål måtte jeg brøyte meg gjennom neste pulje som stod klare til start i samme sekund som vår pulje var ferdig. Til neste gang er det kanskje en ide å iallefall legge inn 5 min pause mellom gruppene...

Var uansett godt fornøyd med løpet. Det føltes til tider som en evig coopertest, men det er gøy å gjøre noe annet en gang i blant. Årets første terrengkarusellpoeng er uansett trygt plassert i banken.


1 kommentar:

Grendstad sa...

skikkelig bra innsats, bra bilder, så ut som en bra happening - ja, de får vel bedre rutiner til neste gang, bra opplegg i utgangspunktet, så de kan vel fortsette med dette