torsdag 19. april 2012

3. Karuselløp - Brannvaktløpet i Baneheia 3,9 km/7,8 km

Svein:
Nesten som vanlig fint vær når det avvikles karuselløp. Masse folk, og sikkert ny rekord igjen. Postens hornblåsere gjorde sitt for å skape stemning, om det lyktes kan vel diskuteres. Vel, det er vel noen som liker janitsjarmusikk også.
Alene i dag, men mange kjente fjes på startstreken på to-rundern. Med intervalløkt i går i beina, var planen å ta det veldig rolig, men så er det så lett å bli revet med. Av en eller annen merkelig grunn, så var beina gode i dag, spesielt på andre runden. Da var jeg blitt god og varm, og kunne gi gass.
Havnet bak hele feltet som startet fem over halv, dermed ble det endel slalomløping på siste runden .
Løypa byr ikke på de store overraskelsene, den er kupert og relativ hard. Personlig kunne jeg tenkt meg mer sti og mindre grusvei.
Sier meg fornøyd med dagens gjennomføring, og når jeg har fått årets terminliste fra Kondis i posten i dag, så er det bare å legge beina høyt og kose seg resten av kvelden.

DE:
Starta vel sånn ca 15.45 etter å ha varmet opp litt for en gang skyld. Utstyrt med klokke for første gang på mange år skulle jeg prøve å løpe på tid. Skulle også prøve å være litt mer på offensiven enn vanlig, så jeg starta friskt i ytterløypa. 5.30 på første kilometeren var nok litt for drøyt. Selv om den andre kilometeren vel er den letteste rent trasèmessig måtte jeg opp i seks minutter. Måtte gå i trappene, men etter det ble det løping. Var dog veldig tungt i de siste par bakkene. Kom i mål på 24,46. Dermed plasserte jeg meg pent i bakevja der jeg hører hjemme. 5. sist i gruppa for å være nøyaktig. Men relativt betryggende at sistemann kom over 17 og halvt minutt bak der igjen.

Sabelig krevende når det står på. Jammen skal man slite for helsa, så nå forventer jeg at helsa leverer tilbake.

4 kommentarer:

DE sa...

Tydelig at intervalløktene dine er for slappe... hehe

Sterkt å levere såpass bra dagen derpå. Tipper dette blir din livs karusellsesong.

Tenker Kondis er favorittlesing for deg ja. For min del går det mer i Pondus.

ØY! sa...

godt poeng der ja. hadde bare 4 drag opp til Svensheia.

tydelig og gledelig at du nå er på hugget.Tiden er på ingen måte dårlig,du har jo masse fart i kroppen, det gjelder bare å få motoren til å holde lenger.
meget lovende av den vordende far!

ØY! sa...

dessuten var du foran alle de som løper på fullført..

Grendstad sa...

Ja, jeg hadde ikke tid pga premiere, men godt at dere holder koken. Rekord blei det også så jeg. Vestbakken har stort potensiale, men nå blir det vel snart pappaperm. :)