lørdag 21. april 2012

Langtur til Kvarstein

 Det virker lenge siden vi deltok i Brutalen, selv om det bare er drøyt to uker siden.
Benytter anledningen til å legge ut noen utvalgte bilder fra 12%-bakken som vi kjempet med for hver av de seks rundene. Dette var det stedet det stod desidert mest publikum som gjorde sitt beste for å oppildne de tapre løpere. Disse bildene er tatt på sisterunden, da har de fleste flyttet seg til målområdet, så derfor ser det nokså ensomt ut.
 


 





Siden jeg er meldt på flere lange løp i år, så er det bare å kjøre på med trening. I dag morges startet jeg langturen fra Hannevika. Grunnen var at jeg ville løpe opp mot maratontempo på siste 4 kilometerene, og da er ikke bakkene i Vågsbygd særlig egnet for det. Med en slik avslutning er tanken at man skal venne kroppen til å holde tempo, selv om man er sliten. Som alt annet må det øves hvis skal det bli noe dreis på det.
Turen gikk via Sødal, Kvarstein, Strai, Grim, Vesterveien og tilbake til utgangspunktet. Klarte å holde meg under 5 minutt pr. km. som planlagt fra 22 til 26 km.
Snitt ble 5.36 på 26 kilometer = 2t 26m

Møtte 3 store grupper med syklister fra KCK, pluss Pedalpigane, så tydelig at det nærmer seg Kr.sand-Hovden.

4 kommentarer:

ØY! sa...

prøver å legge bildene side om side, men det blir ikke slik når det publiseres. Er det noen som har tips/råd?

DE sa...

Har en oppfatning av at du har tatt deg inn mye raskere denne gangen enn tidligere maraton. Det må isåfall være et bra tegn. Å perfeksjonere treninga slik du nå gjør må være veldig nyttig. Synes du holder et utrolig tempo. Du er oppe på et gjennomtrent nivå, som man bare kommer til etter å ha holdt på i mange år.

Den bakken så ekstremt hard ut! Tenker som regel at sånt ikke finns i Danmark. Kult med bilder, så fortsett med det.

Ellers har jeg også prøvd å legge bilder side ved side, men får samme problem som deg.

Grendstad sa...

Synes Svein ser 15 år yngre ut enn meg på disse bildene.. vel - skal prøve å holde maska bedre neste gang etter 4 mil

eller så synes jeg også Øy løper meget bra, solid tempo, har vel fått god rutine og trygghet i den fysiske formen. - knallbra løpt.

ELlers er jeg ikke sikker på det med bildene. Lurer på om en må legge inn en tabell, eller om bildene er litt for breie til at de kan komme ved siden av hverandre.

ØY! sa...

det er vel heller at jeg var obs på kameraet på et tidligere tidspunkt enn deg, he-he.

en detalj jeg legger merke til på bildene, er at du har startnummeret over Tibet, sikkert derfor noen trodde du hadde Barca-drakt?