lørdag 7. april 2012

Aalborg Brutal Maraton (oppdatert m/ ny video)


Olav
Et kanonløp av Svein. Kanskje hans beste maraton? Et bra løp av meg også, men hvis jeg ikke hadde fått leggvondtet, kunne jeg hengt litt bedre med, sånn at Svein hadde sluppet å vente så lenge på meg og fryse etter målgang. Stor takk til Svein for initativet. Vi må dra ned igjen neste år også. Da blir Vestbakken med og gjør sitt livs løp.

Svein
Når Olav først skulle debutere på maratondistansen, så måtte det selvsagt være på et spesielt og særegent løp som Brutalen. Han liker å gjøre det litt vanskelig og utfordrende for seg selv, og utfordringer i dette løpet kom på løpende bånd i form av to harde og lange bakker for hver av de seks rundene.Men for en debut! Han fullførte med stil på tross av en skadet legg, meget bra gjort! At han hadde distansen inne, var jeg ikke i tvil om, men man vet aldri hvordan et maratonløp utvikler seg. Det er noe av det som gjør det spennende og morsomt. Vil benytte anledningen til nok en gang å gratulere, du er en vinner!

Som Olav er inne på, er det muligens mitt beste maraton. Det gikk jevnt bra mesteparten av løpet, men som vanlig tungt på slutten. Det hadde jo vært gøy å klare under 4 timer, men det var ikke mulig denne gang.
Det får bli neste gang.
At Danmark er flatt må være en kraftig misforståelse, for maken til bakker skal man lete lenge etter selv her hjemme. Den harde profilen tatt i betraktning, må vi begge være mer enn fornøyd med gjennomføringen.

Resultatlista

Og her er en video fra løpet, Olav i Tibettrøya og hvit/rødbuff, og Svein i svart med hvit singlet. Vi sees begge etter drøye 50 sekunder, ellers er Olav i syne to ganger til så jeg, mulig Svein også er med litt mer.
Video nummer to viser Olav på siste meterene mot mål.
Video nummer tre er en semi-proff video.

Brutal video
Olavs målgang
Ny video

og her er noen bilder fra rekognoseringa av løypa, fra butikkvinduet til en løpebutikk, så meg i typisk positur fra turen, og til slutt den gjeve medaljen. :)











Løypa i satelittmodus

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Veldig bra videoer av Øy Production :)

ØY! sa...

det frisker litt opp med videoer.
ellers så kan vi begge skimtes på diplombildet...

DE sa...

Umulig å ikke la seg imponere av dette! De aller største gratulasjoner for ekstremt bra gjennomføring og for tildelingen av Neshornorden.

Veldig bra referat også med bilder, tekst, videoer, resultatliste og gpskart. Veldig gøy å se igjennom alt. Ekstra kult å se Olav i Diggidangas farger.

Virker som dere har hatt det helt kanon på tur. Når man umiddelbart bestemmer seg for å gjenta bedriften etter å ha slitt seg sånn ut, så sier det det meste. Skulle gjerne vært med på morroa, men som sprinter får jeg åndenød bare av å tenke på et løp over ei mil.

Uansett så legger dere lista høyt karer. Jeg er stolt prestasjonene deres, og venter spent på fortsettelsen.