søndag 10. februar 2013

Vinterkarusellen 5.løp - Kristiansand



Øy!:
Som i Søgne forrige helg, var det også denne gang nydelig vintervær. 3-4 minus og skyfri himmel.
Litt snø/isdekke i deler av løypa, men stort sett greit feste.
Ikke alt for mange på startstreken på 10 km, men endel av de gamle, og faktisk et par-tre nye ansikter.
Jeg har jo blitt litt bortskjemt med nye personlige løyperekorder i det siste, og hadde forhåpninger om det samme i dag. Men slikt kommer ikke gratis og uten hardt arbeid. Det ble en slitsom dag i løypa med etterhvert stive og lite samarbeidsvillige bein.Hadde en slags kontakt med Arne T. hele veien, i det han lå mellom 20 og 50 meter foran meg fra start til mål. Klarte aldri å komme helt opp i ryggen, og ble dermed liggende  alene.
I mål var jeg 11 sekund bak Arne som kom inn på 44.56. Dermed ble det ny løyperekord i Kristiansand også. Og da må man være fornøyd.
Etter løpet ble det servert boller, bananer, bringebærsaft og bisquits i beisestua... sosialt og hyggelig avslutning på en god økt.

Fantomine:
Startet som vanlig først av alle, og hadde fin flyt. Litt vind var det enkelte steder, men som en evig optimist må man bare kalle det for fønvind. Da blir det ikke så ille. Første runden gikk meget bra. På andrerunden slag DE seg på med barnevogna. Ungen syntes det var festlig, og skravla gikk i ett kjør. Spurten ble noe i lengste laget så det holdt ikke helt inn, men alt i alt et meget bra gjennomført løp av mor, dagen før morsdagen.

DE:
Starten kom plutselig, så det ble litt rotete å komme avgårde. Men fant etterhvert en fin marsjfart. Det er alltid et spenningsmoment hvor jeg blir tatt igjen av Øy, og denne gangen klarte jeg å holde unna en hel runde. Det må være rekord. Hele førsterunden lå jeg bak en kar i blått. Da Øy kom forbi fikk jeg klar beskjed om å henge meg på vedkommende og knuse han etterhvert. Den blå mannen virket ikke å være med på planen for han kastet sporenstreks hanskene og satte inn minst to ekstra gear. Så mere så jeg ikke til han. Ved passering hadde jeg 8,05 og fikk da drømmer om å komme under 15.00 totalt. Det klarte jeg ikke, men kom iallefall inn til 15.06. Det er ett sekund saktere enn for ei uke siden. Den gangen var jeg kanonfornøyd, men denne gangen hadde jeg mere inne. Selv etter en lang spurt var jeg ikke skikkelig i kjelleren. Sier meg derfor kun mellomfornøyd med dagens innsats. Blir spennende å se om jeg klarer å sprenge 15-grensa på siste løpet i Mandal.

Link til Kondis.no

6 kommentarer:

Grendstad sa...

Synes nesten dette blir mer og mer knallsterkt for hvert løp, Øy!. Sikter du mot under 40 i løpet av året eller, når du kan løpe i kortbukse og mårpølse under overleppa? Nei, dette er sterke saker. Vinterkarusellen må jo være den lureste treningsveien gjennom vinteren, når du kan presse litt mer for hver gang og rekordene kommer som på bestilling. Går mot knallsesong, sjøl om den er i gang for din del. Imponerende saker. Nyt dagen.

ØY! sa...

det er inspirerende når tidene bedrer seg.enig i at vinterkarusellen er nyttig for å komme i gang litt tidlig i sesongen.
ellers er det meget langt frem (eller ned) til 40-tallet. Får bare prøve å holde meg noenlunde skadefri og trene jevnt og variert,så får vi se hvordan det barker i vei..

DE sa...

Gratulerer til Øy med nok en pers. Blir meget spennende å se om du klarer enda en bestenotering på siste løpet i Mandal.

Vinterkarusellen er kanon for å komme seg i form på en vanskelig årstid. Og så er det meget sosialt også. Spesielt denne gangen hvor det var boller og saft på KIF-brakka etter løpet.

ØY! sa...

beklager at jeg ødela DE`s plan om å snike seg forbi mannen i blått.

15.06 er uansett knallbra under forhold som var vanskeligere enn i Søgne.
et par intervalløkter nå så er du plutselig langt nede på 14-tallet.

ØY! sa...

skal løpe i oransje(tangotrøye)i Mandal. var litt feil med gult kjente jeg....

DE sa...

Ja det ble bare forvirring med den gula trøya. Gule trøyer er dessuten svært så synonymt med doping, så like greit å gå tilbake til standardfargen.