onsdag 17. april 2013

2. karuselløp, Kristiansand Avis-løpet 3,6/7,1 km

Gubben
Løp på en tirsdag ga plutselig muligheter til å starte i pulje, milslukerstart kl 17.15. Speida lenger etter turbognuen Øy, men ingen å se. Ca 20 stykker i feltet. La meg litt bak tett ved noen rosakledde damer, det er greit blikkfang, men jo mer rosa, jo saktere går det, så jeg endte opp bak en gulsvart herre, som løp med føttene i lett utsprikende stil. Han holdt greit tempo, men på slutten av andre runde løp han plutselig ut til høyre, og det var tydelig at han skulle lette trykket på noe, og vekk var han.

Fortsatte et stykke bak ei lysrosakledd dame, mindre rosa, og litt kjappere, og hun lå 20-50 meter foran konstant. Bak meg lå en seig svartgulkledd eldre fyr omtrent fra start, og han hang så tett på at jeg nesten kjente skjeggstubbene i nakkegropa, og fikk en formening om at han hadde spist kjøttkaker med brun saus og poteter til middag. Uansett tempo jeg løp, lå han som en levende skygge. På stigning opp mot toppen på andre runde smatt han som ventet forbi, og satte opp tempoet. Taktisk. Taktisk. Han tok seg ikke tid til å takke for drahjelpa, hverken da eller i mål, men værsågod. Jeg hjelper gjerne eldre folk fram til gode tider.

På slutten prøvde jeg å ta igjen unge frk. Lyserosa, men hun snudde seg og så at jeg ikke var noen atletisk kjekk ung mann, så hun fant fram litt ekstra energi, og kom i mål godt foran.

Mye bakker i dette løpet, men ikke så mye som det har vært før. Vått og gjørmete noen steder også, og det setter en ekstra spiss på løpet. Etterpå spiste jeg en mellomstor banan, og sykla fornøyd hjem.

Resultatene


3 kommentarer:

DE sa...

Puljene på milsluker virker å leve ett helt eget liv. Veldig bra referert av Olav. Følte nesten jeg var tilstede og kjente lukten av kjøttkaker i nakken.

Verden er full av mennesker som ønsker drahjelp for å komme opp og fram, men som ikke bryr seg om å takke for hjelpa senere. Da er det godt vi har mennesker som likevel er villige til å gjøre drajobben. Sikkert best å være der, for der er konkurransen desidert minst.

Grendstad sa...

Så akkurat resultatlista. Jeg fikk en relativ meget god tid. Sist milsluker var jeg bak kinosjefen. Denne gangen slo jeg ham med over 3 minutter... Føret passe jo meg bra også.

ØY! sa...

Skulle vært der å dradd enda mer....
Måtte stå over denne ukas løp pga sykdom
Synd når Olav kunne starte i felt for en gangs skyld.
Har selv vært i mange situasjoner der jeg enten har hjulpet eller fått hjelp til å dra underveis. Da vanker det alltid takk etterpå, den ene eller andre veien.