fredag 19. april 2013

3. Karuselløp - Reserveløype i byen - 5,7 km

DE:

Brannvaktløypa er en av de gode klassikerne i Baneheia, så det var kjedelig at den måtte gå ut. I stedet ble det nok en byløype, som faktisk også gikk rett forbi kontoret. Rusten som jeg var i halsen ville dette aldri blitt noen høydare uansett, men når det i tillegg ble kuling og regn var det en smule vanskelig å holde motet oppe. Spesielt festlig var det å passere Tangen to ganger, hvor motvinden kommer fra alle kanter.

Begynner å mistenke at det står noen onde karusellmakter bak dette komplottet. Tidligere har vi blitt fristet med kanonvær og nydelig løyper torsdag etter torsdag. Så når vi har blitt hekta viser de sitt sanne ansikt med å time inn absolutt dårligst mulig vær og tjossne forhold stort sett hver gang.

Neste gang utgår nok en klassiker i Martins løype. Veldig synd, men etter det satser vi på å starte en ny trend med sol og finfine skogsløyper i henhold til terminlista.

For øvrig finner jeg ikke Diggidangas superløpere på lista. Regn og uvær er som kjent ingen fraværsgrunn, så tar det som en selvfølge at de høye herrer var opptatt med noe annet.

2 kommentarer:

Grendstad sa...

Dette hørtes ut som et bra løp av Westbanks. Hvis formen er rusten, drikk en cola før løpet. Det hjelper. Cola er bra mot rust. Tjosseløp er etter min smak. Jeg vet ikke hvor Øy er blitt av, men jeg hadde bare 1,25 timer ledig denne dagen, og det kunne jo gått, men jeg skulle i tillegg spise middag på den tida. Skulle gjerne løpt milslukeren. Jeg løper jo også best i ruskevær, så dette hadde passa meg. Synd at løp utgår, men nå blir det ekstra fint å løpe i heia når den tid kommer, og det går jo an å løpe der allerede nå, med litt snøfonner her og der.

ØY! sa...

Feber og dritt i kroppen, men stiller til uka forhåpentligvis