torsdag 1. mai 2014

En liten triatlon på morraen

Aquarama har litt av hvert å by på, og brått hadde de tilbud om en liten triatlon. Det så såpass fristende ut, at jeg meldte meg på, og det var gode greier. Veldig bra gjennomført arrangement, sjøl om løpeløypa var i korteste laget, sikkert bare snaue 4 km. Alle tre etapper gikk bra, sjøl om sykling på ergometersykkel var en ny erfaring. Synes det gikk treigt, men ikke så treigt når jeg sammenligna med andre. Det var vel bare det at en ikke kom av flekken, en psykisk greie for meg. På løpinga kunne jeg nok ha skrudd tempoet opp et hakk, men hadde programmert meg til å holde ut i 5.

Kom i prat med en gammel konkurrent som har vært med på Iveland i mange år, og han var også interessert i sære løp, og tipsa om et kajakk-trapp-sykkelløp med Lysefjorden bl.a. En bra debriefing.

Resultatlista

5 kommentarer:

DE sa...

Kult å slenge seg med på slike ting! Antar at det har en bra effekt på triathlonformen når man gjør alle tre øvelser etter hverandre.

Så tidlig i sesongen har du vel aldri fullført et triathlon før? Blir det noen lengre distanse i løpet av året?

Grendstad sa...

Terrengkarusellistene skal ha en triatlon i august tror jeg det er, sikkert ikke fulldistanse, men det er da noe - vet ikke om Iveland, tipper den er hitorie

og du har snekkerarmen i storform?

DE sa...

Snekkerarmen er absolutt i form, så nå gjelder det bare å få resten av kroppen i slag også.

Ettersom vi er på plass i huset nå, så satser jeg på mer tid til trening på bekostning av husbygging.

ØY! sa...

så på resultatlista at du slo Ironman Farestad, og det er ikke småtterier!
Bra slengt med og morsomt at du har fått prøvd en spinning-sykkel.

Grendstad sa...

Ja, det var han Farestad jeg prata med. Hyggelig fyr. Og interessert i spesialløp altså.