fredag 17. februar 2012

På ski hjem fra jobb

Har lenge hatt i tankene at det hadde vært morro å gå på ski hjem fra jobb. Nå som vinteren allerede ser ut til å være på hell så begynte det å haste. Torsdag fikk jeg sjansen, og da var det bare å sette av sted.

Startet ved UiA. I begynnelsen var det brøyta, så der måtte jeg gå inni sida. Så fort Sødal var passert begynte imidlertid skisporene. Det er gammel og våt snø for tida, og det gjør at føret blir litt ubestemmelig. Men det funka fint på mine smørefrie ski, mye takket være løypemannskapene som hadde kjørt opp løypa samme dag. En stor takk til dem.

Fulgte veien oppover forbi Papirmøllevannet og så Kyrtjønn. Så full plog i bakkene ned mot Gill. Etter Gill hadde de dessverre ikke kjørt opp løypa, og av føremeldingen ser jeg at sporene var over en uke gamle. Det var ekstremt stor forskjell. Åpenbart lenge siden noen hadde gått på ski her, mens fotgjengerne derimot hadde gjort det knudrete og ugreit. Men jeg klarte meg fint, rent bortsett fra at det kanskje var litt mer spennende i enkelte utforkjøringer enn hva jeg satte pris på.

Endepunktet ble Grostøl hvor Fantomine plukket meg opp sånn ca en time etter at jeg startet. Nok en meget vellykket skitur :)

2 kommentarer:

Grendstad sa...

Kjempebra, Dag Eivind. Bra initiativ. Gøy tur. Dette er sånne turer som en husker. Gøy å lese om.

DE sa...

Absolutt en tur man husker, og kommer definitivt til å gå den igjen når sjansen byr seg i årene som kommer.