søndag 19. februar 2012

Snubling i strips og psykofyrer

Sto over vinterkarusellen i går, men i dag morres tenkte jeg at jeg skulle prøve en rolig tur. Det gikk bra, bortsett fra at jeg gikk på trynet så det sang rett borte i Skippergata, da jeg snubla i en strips. Det morsomste var egentlig at jeg så den samme stripsen i går, da var det en foran meg som hekta den i foten uten å snuble. Jeg gikk rett bak han og lo litt for meg sjøl.... hm... he-he, Vel, jeg kasta den i søpla, så da er det ingen fare lenger.

Løp Vesterveien-Hannevika-Tinnheia-ned en dal fra Peer Gyntsvei til Krossen-Grim og hjem. På veien så jeg 2, kanskje 3 psykofyrer, altså menner som er arbeidsuføre pga sin psykiske tilstand. 2 kjente jeg igjen, en av dem veksla jeg noen ord med, den tredje så jeg bare i profil, men det virka noe kjent. Er søndags morra tida for psykofolk med god form? Er jeg i tilfelle en av dem på sett og vis, sjøl om jeg jobber ca 150% med barnehage og teater?

Vel, det blei en times god løpetur som gjorde godt for en litt ruskete kropp. Søndag morra er ei fin tid.

5 kommentarer:

DE sa...

For min del har det igrunnen alltid vært litt psyko å dra seg opp tidlig søndag morgen for å trene. Så føler absolutt at observasjonene dine er med på å støtte opp under mitt syn.

Morsomt referat fra en bra treningstur :) Godt å konstatere at kroppen fungerer som den skal. Strips har for øvrig ingenting i Skippergata å gjøre, så bra du ryddet opp i det.

DE sa...

Ja, og så må jeg gratulere med 500 oppføringen i bloggen! Lykke til med de neste 500!!

Grendstad sa...

Ja, akkurat nå er kroppen ikke heilt bra, har noe snev, men har et lite håp om at jeg kan sove det av meg til i morra... Vi får se.

ØY! sa...

er jo litt pussig at du kjenner så mange psykoer...men du kjenner jo så mange forskjellige typer, hm?
apropos, mener jeg så Per Arne i byen for et par-tre uker siden, i det han gikk å plukket søppel i Kirkegata.
Men i Skippergata har han forsømt seg tydeligvis...

Håper du ikke drar på deg noe alvorlig, fysisk altså.

Grendstad sa...

he-he, jeg lurer på om PA var den ene av dem jeg løp forbi, men det var på Grim

Har fått noe i kroppen, en slags forkjølelse, men ikke så mye å gjøre med det... følger vanlig prosedyre med mye ull, drikke, ingefær og hvitløk