lørdag 11. februar 2012

Vinterkarusellen 5. løp Kristiansand


Olav
Kom inn i KIF-brakka og der sto Vestbakken foran i køa. Dermed var klubbånden på plass. Han og jeg tok en felles oppvarmingsrunde.

Starten var av det litt bisarre slaget. Vi sto der utenfor Starthallen ca 10 løpere, de fleste unge spreke KIF-er, og så 3-4 som meg. Plutselig var det en som pekte bort på noen som sto på hjørnet i lyskrysset og sa: Da er vi i gang! Og så løp vi.. he-he.

Prøvde å henge på Guy Le Gall, han holdt omtrent mitt tempo, men så seig han fra etterhvert. Var melete løype i noen partier, noe bart, og noe bare hardtrampa snø, så det var vanskelig å få jevnt driv i løpinga. Jeg kom sist i mål, greit nok, noen gjør det også, og på tida 50.50, altså fifty/fifty. OK løp, og hyggelig og bra med Vestbakken som sekundant, motivator, og hanske-, bilnøkkel-, mobiltelefon- og buffpasser. Hadde nok også litt for mye tøy på meg, på en dag hvor det var plussgrader.


DE:
Jeg stilte som vanlig som mosjonist på 3 km. Fikk heng på Mr. YT. Veteranen som har vært med siden Vinterkarusellen startet for over 30 år siden kunne før løpet opplyse at prisen pr. løp har vært 30 kr i alle disse årene. Utrolig at ikke inflasjonen har innhentet Vinterkarusellen enda. Gentleman Asbjørn har uansett slått meg i samtlige løp til nå i år, men tenkte jeg fikk ta sjansen på å legge meg i samme tempo. Sist gang ble jeg tatt igjen av Olav ved Bertes, men denne gangen klarte jeg å holde unna en hel runde. Avstanden opp til YT-trøya varierte fra en til ti meter, men regnet med at jeg aldri ville få sjansen til å komme meg forbi ettersom føret stort sett var adskillig dårligere utenfor hovedsporet. Men på siste langside før mål valgte han å legge seg ut i veien der det var helt bart. Dermed hadde jeg straka vegen å spurte på. La inn det siste gearet og kom klart først til mål på tiden 16.13. Årets nest beste tid for min del.

Takk til Olav for en hyggelig løpslørdag. Og riktig god bedring til gutta i Tverrveien! Håper dere er friske og raske og klar for Mandal til lørdag.

2 kommentarer:

DE sa...

Olav løp jevnt og godt, og som bildet viser er stilen upåklagelig.

Ellers må jeg virkelig få gratulert både Svein og Olav som i disse dager passerer 500 oppføringer i Trenings- og Turdagbok. Når vi i tillegg vet at det reelle tallet er adskillig høyere så er det bare å bøye seg i støvet og hybelkaniner og alt annet.

Gratulerer igjen, og lykke til med de neste 500!

Grendstad sa...

Folk som har et ekstra gir å gi på slutten har det mye gøyere enn andre. :)

Fin løpedag, og god bedring til Tverrveiingene.