fredag 15. juni 2012

10. Karuselløp - Bankløypa 3,54 km

Nok en gang sol og deilig vær på karusellen. Og minst like herlig som været denne dagen er bankløypa. Stort sett samme trase hvert år, så man vet hva man går, eller skal jeg si løper til.

DE:
Varma opp med å trille vogna rundt forbi i Baneheia. Når det ble min tur til å løpe fikk jeg beskjed fra kona om å løpe fort igjennom for vi hadde avtaler som skulle rekkes. Så da var det bare å gi på med det jeg hadde. Som nevnt sist prøver jeg å legge om til ny løpeteknikk. Synes det funker bra, men problemet er at man må løpe relativt fort for at det skal få noen effekt føler jeg. Dermed henger ikke kondisen helt med.

Merket meg at det første kilometermerket har blitt flytt litt lenger inn i løypa. Det er nok mer riktig plassert nå enn tidligere. Fra den tiden jeg hadde klokke mener jeg å huske at det alltid ble kanontider på første km, mens den neste ble heller dårlig.

Ellers gikk det veldig bra helt til trappene kom. De gikk rett i melkesyrefletta så fikk det litt tungt etter det. Siste bakken måtte jeg over i gange, men kom bra igang igjen. Klokka meg selv inn til 20.20 forutsatt at karusellklokkene er synkronisert. Plukka et sekund på habil heiing av Øy i målområdet. Klarte dermed under 6 min på kilometeren og sier meg derfor godt fornøyd. Hvordan Øy klarer å holde enda raskere tempo gjennom 42 kilometer er ubegripelig, så all respekt til mannen med stållungene.

Fantomine:
Ja så var det dags for bænk-trasén. Er egentlig en av mine favoritter. Husker det var det første løpet jeg klarte å løpe hele veien.. For noen år siden... Så husker jeg at jeg hadde en feide med ei feid ei en gang... Så minnene er mange og morsomme. Etter å ha blitt friskmeldt av dr. gyno Kristin, tidligere på dagen, var jeg ekstremt ivrig etter å teste løpeformen. Den holdt dessverre bare i 1 km. Det begynte å gjøre vondt i bekkenet, og jeg følte at diverse indre organer (nedentil) skulle falle ut. Gyno Kristin sa at jeg måtte stoppe hvis det skjedde. Så tror jeg venter til høsten.. Jeg gjorde også en bommert i forhold til næring. Glemte rett og slett og ete. Er så opptatt av og fore Marte, at jeg glemmer meg selv. Var godt Friskusen stod i løypa med en banan:) Koselig passiar med familien Øy i målområdet. Som i skrivende stund ligger i en glissvåt gapahuk på Ogge... Good luck! Sier som Kalle; finnes bare dårlige klær....Øh el lign

Øy! og etterfølger:

Vi startet i milsluker-pulja klokka 17.15. Da hadde vi blitt inspirert av the Vestbakkens løp, og var ved godt mot før start. Passelig mange på startstreken, og for min del lå jeg i et liten gruppe med 4-5 andre løpere.
Vekslet litt på å ligge først, men stort sett lå jeg bak. Klarte å smette forbi hele gjengen like før mål, så må si meg fornøyd med disponeringa.
Junior gikk på en smell, og fikk det veldig tungt på andre runde. Beina ble blytunge og stinne av melkesyre, så han hadde ikke sin vanlige spurt engang. Vel, han er ennå som læregutt å regne i dette gamet. Regner med at han kommer sterkere ved senere anledninger.




2 kommentarer:

DE sa...

Fantomine kommer seg igjennom uansett hvilke problemer som oppstår. Etter treningsopphold i Italia blir det nok lettere å løpe til høsten.

Ser av resultatlisten at både senior og junior fra Tverrveien dro til med milslukerdistanse. Der i gården liker man å løpe langt. Leste ett sted at på søgneløpet blir milslukeren 3 runder. Men det går vel lett som bare det.

Grendstad sa...

Bra innsats av Vestbakkens igjen, men ja det er nok best å gi seg hvis de indre organer holder på å dette ut. Blir så mye søl, og går kraftig utover tempoet. Det er bare å gå litt igjen, og så gågge forsiktig, så kommer løpinga til høsten. Det blir bra.