mandag 25. juni 2012

Tunnelsykling



Siden det var meldt lyn og tordan i ettermiddag, valgte jeg å sykle til Flekkerøya istedet. Så med skrekkblandet fryd fram til å sykle tunnelen., men det gikk veldig bra. Kom opp i 65 km/t i nedoverbakke, og tilsvarende sakte oppover. Langt med en kilometer oppover av så bratt type, men det bar en bra opplevelse det også. Burde nesten vært markedsført som turistattraksjon dette. En skikkelig bra tur, som Vilhelm Krag (bildet) aldri fikk oppleve.

Igjen gjorde Donn dagen fullkommen med 4-1 over Sandved, også det et Rogalandslag. Datra gjorde nok en god kamp, med mange glitrende raid og kanoninnlegg fra venstrekanten, som resulterte i masse målsjanser og mål. Heia Donn!!!!

4 kommentarer:

DE sa...

Skal si Donn briljerer på øya. Artig når det går såpass bra. Mener å huske fra bedriftsfotballens dager at faren til Tuva herjet på kantene i sesong etter sesong. Så ikke vanskelig å forstå hvor Tuva har fått venstrevingegenskapene fra :)

Ellers er farten man oppnår i tunnellen utrolig høy, så det blir jo et aldri så lite kick. Men det er langt fra ufarlig, så i kraft av å være tidligere risk manager i Diggidanga anmoder jeg om at lignende turer ikke gjøres alt for ofte.

Kjempebra bilde av Krag. Passe mystisk der han skuer utover havet.

ØY! sa...

hva blir det neste fremkomstmiddelet til øya? kan nesten ikke vente på neste innlegg.

har aldri syklet i tunnelen, men kunne vært gøy å prøve.
hadde du lys på?
Som HMS- ansvarlig ville jeg gjort en grundig risikoanalyse først, og handlet deretter.

Grendstad sa...

Hepp, hepp, jo, jeg har jo sett syklister i tunnelen før, og det er jo ikke forbudtskilt. Jeg hadde ekstra refleksbånd på venstre legg, og rød lykt i nakken. Bilistene er veldig obs, nedover må en sykle i veibanen, oppover må en sykle på fortauskanten. Fungerer bra sånn. Risikoen er at det går veldig fort nedover, uten at jeg merka det med ei gang første gang. Når jeg kikka på speedometeret etter å ha rulla litt, så sto det plutselig 65 km/t.... he-he, da begynte jeg å bremse. Mister litt fartsfølelse i tunnelen. Viktig med refleks og lys, bremse fart nedover, og holde seg på fortauet opp. Da går det bra.

DE sa...

Sykla en del her i ungdommen, mens det fremdeles kosta en tier å gå/sykle igjennom. Var jo lite redd i den tida, men husker det gav litt kick. Synes du gjør det på en smart måte. Viktig å starte bremsinga før det går for fort.

Husker vi snakka om at det var viktig å god fart ned slik at man kunne trille langt opp på andre sida, men det er jo nytteløst. Man mister jo all fart i bunnen før den lange bakken opp igjen begynner.