onsdag 6. juni 2012

Ny bane, ny bag og ny pers!


Bølgane består, men er kraftig endret. Mange av kurvene er nå flyttet vekk fra jordet slik at man ikke skal tråkke i beddet til bonden. I stedet står flere kurver nå midt inne bushen. Er nok lurt å gjøre disse endringene for da får man sikkert beholde banen. Imidlertid synes jeg det isolert sett er morsommere å kaste på jordene ettersom presisjonen da ikke er så viktig. På den andre siden er bushkurvene kortere slik at man kan konsentrere seg om presisjon i stedet for lengde. Ellers er det fremdeles flere av kurvene på jordet som består takket være parkeringsplassen til karusellen. Så totalt synes jeg banen fremstår balansert og bra nå, kanskje bortsett fra kurv 17 og 18. I tillegg hadde det vært enklere å bytte rekkefølge på kurv 3 og 4, men det er detaljer.

Fikk en hendig liten frisbeebag til bursdagen. Det er akkurat plass til en 4-5 frisbeer samt ei vannflaske. Heldigvis ikke mye utstyrsjag i denne sporten, så mer stasj enn dette trenger jeg ikke.

Første kurv ligger nesten klint oppe i elva så var litt nervøs for at jeg skulle miste ett brett eller to. Men det gikk bra selv om det ble mange kast. Tabba meg ut på kurv 4 og la om taktikken etter det. Fra nå av ingen tullete putforsøk fra langt hold. Heller ta ett kast ekstra og legge seg tett inntil kurva. Planen funka som bare det. Og når jeg i tillegg hadde en god porsjon flaks så ble resten av runden kanon. Bare bogeys og par over hele linja. Endte til slutt på 70 kast, noe som gir 16 over par. Ny pers med 2 kast! :)

Antall kast: 5 4 3 6 4 4 4 4 4 4 3 3 4 3 4 3 4 4 Totalt 70
+/- par:       2 1 0 3 1 1 1 1 1 1 0 0 1 0 1 0 1 1 Totalt 16

3 kommentarer:

ØY! sa...

bunnsolid kasting av "slegga" fra Justvik.
ser at du bare ved to tilfeller hadde med enn 1 over par.
stabilt og planmessig som bare det, imponerende!
må prøve snart, gi beskjed hvis du har en åpning snart.

Grendstad sa...

Dette ser bra ut. Synes du begynner å vise eksperttendenser her. Du kaster godt.

DE sa...

Har en lang vei å gå enda, men gøy når man får det til å klaffe. Mulig jeg prøver en ny runde i morgen. Kommer litt ann på været.