fredag 8. juni 2012

9. Karuselløp - Kalkheialøpet

 

DE:
Jeg var førstemann ut i dag, mens Fantomine passet barnet. Ikke tid til oppvarming så derfor ble det bare rask gange opp den første bakken. Etter det fant jeg imidlertid flyten ganske så bra. Klarte å løpe jevnt, selv opp steinrøysa ved siden av Holmenkollen. Prøver for tiden å forbedre løpeteknikken. Har tradisjonelt vært litt for bakoverlent tror jeg, og tar for mye i mot med hælen. Følte jeg klarte å få litt bukt med problemet, og samtidig at det ble litt bedre flyt. Fikk dessverre ikke med meg noe starttidspunkt, så aner ikke hva tida ble. Men til meg å være tror jeg ikke det var så galt. Godt fornøyd :)

Kris og far:

Etter en hyggelig passiar med den stolte pappa Vestbakke og karusellgeneralen, var vi klar for å gi oss i kast med den flotte Rambøll-løypa, tidligere kjent som Kalkhei-løypa.
Planen var å løpe en runde sammen, så skulle gamlingen ta en til, siden han er slik en "slow-starter".
Jeg var litt stiv og dau i beina etter lørdagens maraton, men det var ikke verre enn at jeg klarte å holde følge med junior. Vi passerte den standhaftige Fantomine rett etter Stitjønn. Sprekt å delta på karusellen, nyfødt som ho er. Regner med ho kommer voldsomt utover i sesongen.
Etter stemmen fikk Kristoffer los på mål, og satte opp farten slik at jeg hadde problemer med å holde følge.
Fulgte ham igjennom målslusen slik at han fikk registrert tiden sin. Dermed ble det en snarvei i forhold til "milsluker" løypa, men jeg tok meg god tid i målområdet pluss at jeg la til ett minutt på sluttiden min som jeg tok selv.
På grunn av farten Kristoffer satt opp på slutten av førsterunden ble jeg ytterligere tung og stiv i leggene når jeg legger ut på andrerunden. Det ble litt slitsomt, men klarte å holde samme marsjfart på begge rundene.
Andre gang over stemmen, ble jeg innhentet av racerne fra første pulje. Bare for gøy prøvde jeg å holde følge et lite stykke, men det var selvsagt nytteløst. :)



Fantomine: Da kan jeg logge 2 løp, og det føles bra. Selvom dette var Hildes løype, og kjent trasé, så merker jeg at beina blir stadig sterkere. Tidligere denne uka hadde jeg en 3 timers tur med Marte. Fra Buhusheia, via Justneshalvøya og tilbake. Det hjelper på formen med litt motbakker og div. Blir legesjekk til uka, og da blir det nok avgjort når Fantomine kan begynne å løpe igjen:) Kjekt å møte på Øy og mini-Øy... De er spræge som alltid:)

3 kommentarer:

Grendstad sa...

Bra løpt, DEV! Tror du har bra kondis nå. Har du sykla til jobb i det siste.

ØY! sa...

offensivt og morsomt at du prøver å komme opp på forfoten.
jeg jobber med det samme, men å legge om løpestilen tar tid og krever mye tålmodighet.
Du som sprinter har nok de rette forutsetningene for å klare det, lykke til!

Hilde Fantomine sa...

Da skjønner jeg hvorfor øy dukket opp i målområdet en runde for tidlig :)

Gøy å prøve seg mot kanonene. Hadde det ikke vært for at du var ute på andrerunden så hadde du tatt de.